Przejdź do treści
Lifestyle

Luksus znaczy zdrowie

Coraz więcej osób dba o siebie kompleksowo, zaczyna być zachowana równowaga między płaszczyzną intelektualną, a cielesną. W 2018 roku jak twierdzą specjaliści w dziedzinie zdrowia, rozwijać się będzie samoświadomość własnego organizmu i jego potrzeb. Modne staje się życie zgodne z biologicznym rytmem, a co za tym idzie dopasowana dieta, ćwiczenia fizyczne, ale to wszystko już ma nie być narzucaniem sobie sztywnych reguł, ale dążeniem do wypracowania indywidualnego systemu potrzeb.

 

Kiedyś, siłownie kojarzyły nam się głównie z tzw. „pakerami”, którzy poza masą ciała niewiele sobą reprezentowali. Od kilku lat wzrosła świadomość Polaków, jak ważny jest zdrowy tryb życia, odpowiednie ożywianie i sport. Nie każdy trenuje skomplikowane dyscypliny, ale wiedza na temat dbałości o ciało stała się wręcz powszechna, szczególnie w dużych aglomeracjach. Dzięki temu, siłownie też przestały być odwiedzane wyłącznie przez umięśnionych panów, ale stały się centrum dbania o wygląd i zdrowie.

„Nasz klub charakteryzuje podejście holistyczne co jest bezpośrednio związane z oczekiwaniami naszych klientów. Chętnie korzystają oni z opieki fizjoterapeuty, a także treningów personalnych. Dzięki krótkiej rozmowie z naszą kadrą przygotowujemy dla nich kompleksowy plan treningowy, który odpowiada na ich potrzeby.” - podkreśla Michał Rostek, współwłaściciel Exuma Gym.

 

Oferta centrów sportowych wzbogaciła się o usługi z zakresu odnowy biologicznej, masaże, sauny, baseny, ale przede wszystkim nastawiona jest na indywidualne potrzeby klienta. Siłownie prześcigają się w ofertach, ale większość łączy jedno, stawiają na dopasowania propozycji do indywidualnych wymagań klienta. Już nie ma jednej oferty dla wszystkich, teraz każdy człowiek to odrębne potrzeby i metody ich zaspokajania.

Trening personalny stał się bardzo popularną metodą na piękną sylwetkę i dobrą kondycję. Jest to najbardziej kompleksowa usługa, dzięki której ćwiczenia dobrane są odpowiednio do potrzeb i możliwości danej osoby.

 

Zapytaliśmy Panią Lidię Zamyłko - Regional Marketing Manager Holmes Place, jednego z najbardziej kompleksowego i luksusowego klubu fitness w Warszawie co cieszy się największą popularnością wśród klientów:

„Z racji tego, że Holmes Place specjalizuje się w dostarczaniu najwyższej jakości Treningów Personalnych to jest usługa, która cieszy się największym zainteresowaniem wśród naszych Klubowiczów. Nasi Klubowicze cenią sobie naszych Trenerów za ich wiedzę, doświadczenie, indywidualne podejście i przyjazną atmosferę, którą tworzą podczas wspólnej pracy z Klubowiczem. Na drugim miejscu są oczywiście zajęcia grupowe. W naszym grafiku zajęć pojawiają się regularnie innowacyjne propozycje. Dbamy o to, żeby każdy znalazł u nas dla siebie aktywność, którą lubi, która będzie sprawiała mu przyjemność i dawała widoczne efekty.”

 

Polacy sami dążą do osiągnięcia jak najlepszej formy i zdają sobie sprawę, że ich zdrowie wpływa na wszystkie dziedziny życia. Są bardziej wydajni w pracy, chętniej podejmują nowe wyzwania i realizują powierzone im projekty. Nie bez kozery coraz więcej firm zapewnia swoim pracownikom karnety na siłownie lub karty członkowskie. Często mogą oni korzystać wspólnie z rodzinami, co mobilizuje tym bardziej do stałej aktywności fizycznej.

W ubiegłym roku bardzo modną dyscypliną był boks i jego pochodne. Trenerzy zapewniali, że to świetna metoda na rozładowanie stresu i pozbycie się negatywnych emocji. Co ciekawe, boks wybierały głównie kobiety piastujące wysokie stanowiska lub zarządzające własnymi firmami.

Jak twierdzi Pani Lidia Zamyłko:

„Klubowicze są coraz bardziej świadomi tego, co chcą osiągnąć podczas treningu. Przychodzą do nas z konkretnymi celami. Zdarza się, że musimy te cele nieco modyfikować, ale determinacja i motywacja jest ogromna. Klubowicze wiedzą co jest teraz nowością w świecie fitness i treningu i oczekują, że będziemy na bieżąco podążać za trendami. Z wielką radością obserwujemy te zmiany. Cieszy nas widok Klubowiczów ze zdrowym posiłkiem po treningu, to że lubią spędzać u nas czas z przyjaciółmi. Klub fitness stał się miejscem spotkań na treningu, gdzie oprócz tego, że robimy coś dla ciała, to robimy coś również dla ducha spędzając czas z bliskimi.”

 

Dużą rolę w szerzeniu zdrowego trybu życia mają jak zwykle celebryci, których chętnie naśladują ludzie sukcesu, chcący połączyć wizerunek biznesmena czy bizneswoman z nienaganną sylwetką, świadczącą również statusie życia. Osoby dbające o siebie są lepiej postrzegane przez otoczenie, a to jest czasem kluczowe w działaniach biznesowych. Nie mówiąc już o tym, że aktywność sportowa często ma przełożenie również na kontakty służbowe. Coraz bardziej popularne stało się negocjowanie kontraktów, zacieśnianie więzów biznesowych właśnie na płaszczyźnie sportowej. Jak twierdzą menadżerowie dużych przedsiębiorstw, wielokrotnie zdarza im się zawierać tzw. deal na korcie tenisowym czy polu golfowym.

Siłownie również mają odpowiednie zaplecze gastronomiczne i strefy relaksu, które towarzyszą zmaganiom sportowym i zachęcają do skorzystania z dodatkowych usług.

 

Mimo że na dworze mróz, to stali bywalcy kompleksów fitness już myślą nie tylko o wiośnie, ale nawet o lecie. Na przeciw wychodzą im oczywiście oferty klubów.

 

„Wiosnę już rozpoczęliśmy, w grafiku zajęć pojawiły się 15 minutowe treningi Xpress Class, które są tworzone przez Centrum Innowacji Holmes Place. Mamy między innymi trening wzmacniający mięśnie brzucha oraz trening rollowania. 15 minutowe zajęcia odbywają się na siłowni. To krótki i bardzo efektywny trening, który może być idealnym uzupełnieniem regularnego treningu, może być tez rozgrzewką, albo zupełnie niezależną jednostką treningową. Idealny w czasach, kiedy każda minuta jest na wagę złota.” - mówi przedstawicielka Holmes Place.

 

Podobne odczucia ma Michał Rostek z Exuma Gym:

„Perspektywa wiosny na pewno wpływa mobilizująco i motywuje do ćwiczeń. Gdy tylko zrobi się cieplej nasi klienci będą mogli korzystać z zajęć grupowych, które będą odbywały się na tarasie zlokalizowanym nad samym brzegiem Wisły, z niepowtarzalnym widokiem na Stadion Narodowy. Wśród organizowanych zajęć znajdą się m.in. poranna joga, a także spinning. Planujemy także stworzenie specjalnej strefy relaksu na zewnątrz z leżakami oraz sofami. Zauważyliśmy, że wielu z naszych gości już teraz rozpoczyna treningi od biegania wzdłuż rzeki. Naszym celem jest zapewnienie klientom najwyższej jakości usług, niepowtarzalnej atmosfery oraz komfortu, którego mogą doświadczać tylko u nas.”

 

W klubach fitness już wiosna, a w biznesie raz zimno raz gorąco, ale czynni zawodowo ludzie, którzy dbają o swoje zdrowie, kondycję i wizerunek, z pewnością stają się wzorem do naśladowania dla innych. Mają swój udział w propagowaniu zdrowego stylu życia, a przecież to jest najważniejsza inwestycja...

 

Katarzyna Jakubiak

Najnowsze wydanie