Przejdź do treści
Aktualności
Motoryzacja

Porsche świętuje start ery elektromobilności

Kilka dni temu Porsche świętowało oficjalnie ustalone w epoce elektromobilności w swoich zakładach produkcyjnych w Saksonii. Aby móc produkować tu elektryczne Porsche Macan, w ostatnich latach producent samochodów sportowych zainwestował w rozbudowę fabryk około 600 milionów euro.

a


Rozbudowa podstawy podstawowej na potrzeby montażu nadwozia. Produkcja nowego Porsche Macan jest obecnie w większym zwiększaniu wolumenu. Fabryka zaprojektowano z myślą o zastosowaniu – na jednej linii produkcyjnej będą samochody z silnikiem benzynowym, napędem hybrydowym oraz w pełni elektrycznym.

Na wyjątkowych gościach wielu znamienitych gości. Przedstawicielami Porsche AG są przewodniczący rady nadzorczej dr Wolfgang Porsche oraz prezes zarządu Oliver Blume. Stronę reprezentowali dr Volker Wissing, federalny minister cyfryzacji i transportu, Michael Kretschmer, premier Wolnego Państwa Saksonia, Winfried Kretschmann, premier kraju związkowego Badenia-Wirtembergia, oraz Burkhard Jung, burmistrz Lipska. Obecni byli także członkami rady ds. nadzór nad rozwojem Porsche.
a
 

Elektromobilność najważniejszy fundament dla mobilności w przyszłości
Nowy Macan jest drugim po linii Taycan w pełni elektrycznym modelu Porsche na rynku. Producent samochodów działających, że w 2030 roku ponad 80% dostarczanych nowych pojazdów będzie napędzany w pełni elektrycznym – w zależności od zapotrzebowania odbiorców i stopnia rozwoju elektromobilności w poszczególnych regionach świata. „W Porsche jesteśmy, że elektromobilność do końca. Wspólnym przedsiębiorstwem biznesu, polityki i społeczeństwa jest połączenie sił, które wspierają organizację mobilności” – powiedział podczas wydarzeń prezesa zarządu Oliver Blume. „Jednak ta transformacja nie jest zlokalizowana w sieci bezprzewodowej. Pozostajemy elastyczni – z naszą atrakcyjną gamą produktów. Oraz trzy typy układu napędowego: pobudzające silniki spalinowe, wydajne hybrydowe typu plug-in oraz modele całkowicie elektryczne. Fabryka Porsche w Lipsku jest pionierem i okrętem flagowym w zakresie uniwersalnym oraz rozwoju. Dla samego Porsche, ale dla całej branży motoryzacyjnej”.

a

Minister cyfryzacji i transportu dr Volker Wissing: „Jestem bardzo zadowolony, że mamy w Niemczech kolejny zakład produkcyjny z branży elektromobilności. Wspólnym rozwiązaniem polityki i biznesu jest teraz wykonanie elektromobilności, a jeszcze bardziej atrakcyjna dla ludzi. Aby uzyskać dostęp do źródła zasilania motoryzacyjnego, który jest uruchomiony przez nas. Na przykład poprzez wspólny wkład w rozbudowę infrastruktury ładowania – z myślą o przyszłości. Ładowanie musi być spowodowane tak, jak tankowanie. Tylko w dziesięć sposobów można zastosować ludzi do przesiadki do przyjaznych dla klimatu aut elektrycznych. Dzięki tzw. Mierzenie sieci pełnej parą rozbudowujemy, powodując obciążenie na terenie całego kraju – o dodatkowe 9000 punktów szybkiego ładowania, dostarczając podstawowe wyposażenie w regionach kraju i na jego autostradach”.

a

Produkcja samochodów w Saksonii ma doświadczenie. Kamień węgielny pod tutejszym przemysłem motoryzacyjnym po skomplikowanym wydaniu wraz z otwarciem fabryk Horcha w Zwickau w 1904 roku. „Saksonia jest kolebką niemieckiego sektora motoryzacyjnego. Rocznica 120-lecia produkcji samochodów w Saksonii symbolizuje władzę do przekazania i otwarcia naszego regionu na nowe technologie, a także sukces osiągniętych przez przedsiębiorstwa” – powiedział premier Saksonii Michael Kretschmer. „Prawie co dziesiąty samochód osobowy w Niemczech pochodzi właśnie z »kraju samochodowego – Saksonii«”. Nasz kraj związków jest jednym z głównych lokalizacji, jeśli chodzi o samochody w pełni charakterystyczne w Niemczech i całej Europie – i ugruntował swoją pozycję charakterystyczną, występującą w skutecznym centrum biznesowym. Jako siła napędowa innowacji, elektromobilność wyniesie Saksonię w roli lokalizacji biznesowej na jeszcze wyższym poziomie” .

Produkcja Porsche: inteligentna, „odchudzona”, ekologiczna
Zrównoważony rozwój do kluczowego elementu Strategii Porsche 2030. Producent samochodów angażuje się w realizowanie zastosowań lotniczych z Paryża i chce być pionierem mobilności. Premier Badenii-Wirtembergii Winfried Kretschmann: „Jesteśmy teraz zamocowani w nowej erze mobilnej. W przypadku aut osobowych wszystko jest ukierunkowane na elektromobilność. Porsche pokazało nam, że to nie tylko ma sens, ale i dostarcza mnóstwa frajdy!” . Kretschmann jest również dostępny, że Niemcy jako lokalizacja biznesowa są dobrze przygotowane do tej strukturalnej transformacji. W tym kontekście znaczenie innowacyjności i kreatywności: „W Niemczech mamy know-how i inwencję, aby być liderem w dziedzinie elektromobilności. Drogę stosowania nam najlepsi z najlepszych w naszym kraju. Jestem dostępny, że dobrze poradzimy sobie z przejściem na bardziej zrównoważoną mobilność” .

Macan jest wytwarzany w Lipsku z bilansu neutralności pod względem emisji odprowadzanego węgla. „We wszystkich fabrykach Porsche wdrażamy rozwiązanie inteligentnej produkcji, »odchudzonej« i ekologicznej. to, że mamy inteligentną, skomunikowaną fabrykę, o sprawdzenie wpływu na środowisko” – powiedział Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche ds. produkcja. „W Porsche pracujemy również nad dostępnym do 2030 roku bilansu neutralnego pod względem emisji węgla w całym łańcuchu wartości nowo wytworzonych samochodów” . Za swoją decyzję pozytywną fabryka w Lipsku otrzymało wiele nagród, w tym nagrodę Lean and Green Management Award (2021 rok). Kolejna nagroda Fabryki Roku, która została zdobyta w 2023 roku, stanowi dowód uznania dla określonych standardów rozwoju, końcowych w lokalizacji Porsche w Saksonii. Lipinski

Motor gospodarczy o szerokim zaangażowaniu założyciela
W fabryce Porsche w Saksonii modele Macan i Panamera tworzy ponad 4600 pracowników. Producent samochodów prowadzących wobec Lipska wiele sposobów prowadzenia edukacji, kultury, kwestii społecznych, sportu i środowiska. Burmistrz Burkhard Jung docenił jego udział w życiu regionu: „Jesteśmy bardzo zadowoleni i dumni, że mamy Porsche w Lipsku. Firma jest nie tylko głównym organem gospodarczym, ale także zaangażowanym partnerem miasta – wspiera projekty kulturalne, sportowe i społeczne, w tym na rzecz młodych ludzi. Na przykład bez Porsche niemal niemożliwego istniejącego koncerty »Klassik airleben« Orkiestry Gewandhaus w parku Rosental”

Istotny czynnik sukcesu: koncentracja na ludziach
W ramach rozbudowy fabryk na potrzeby nowych generacji Porsche Macana zakłady w Lipsku szybko przekwalifikowały i przygotowaniie przygotowali ich pracownicy do elektromobilności oraz nowych, związane z nią zadania. Podczas wydarzeń dyrektor fabryki Gerd Rupp wirus: „Dzięki technologii tak rozszerzonej rzeczywistości, która jest solidniejsza i wydajniejsza. Jednak kluczowy czynnik w planowaniu utworzenia naszych pracowników – zawsze tak będzie. Życiem i duszą fabryki są ludzie, którzy aktywnie kształtują technologie” .

Najnowsze wydanie