Przejdź do treści
Aktualności
Motoryzacja

Grzegorz Zalewski mianowany dyrektorem generalnym Stellantis Polska

Grzegorz Zalewski obejmuje stanowisko dyrektora generalnego Stellantis Polska. Nominacja wchodzi w życie od kwietnia br. Na nowym stanowisku będzie odpowiadał za rozwój biznesu Stellantis na rynku polskim, w tym marek Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Opel i Peugeot, a także pojazdów używanych Spoticar, obsługi posprzedażowej, części zamiennych i usług.

Grzegorz Zalewski, na swoim nowym stanowisku, będzie raportował do Bernarda Loire, dyrektora 25 europejskich rynków Stellantis. Zastąpi Roberto Matteucciego, który wraca do Włoch, a informacje dotyczące jego nowego stanowiska zostaną ogłoszone w późniejszym czasie. Grzegorz Zalewski jest absolwentem Wydziału Pedagogiki i Psychologii lubelskiego UMCS. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej zarówno na polskim, jak i europejskim rynku. Karierę zawodową rozpoczął w 1991 roku, zajmując stanowiska kierownicze w takich obszarach jak sprzedaż i sieć dealerska, obsługa klienta oraz marketing. Od 2008 roku Grzegorz pełnił, m.in., funkcje dyrektora generalnego oraz stanowisko dyrektora operacyjnego Grupy Renault Retail na Europę, odpowiadając za 13 krajów (Wielka Brytania, Irlandia, Belgia, Luksemburg, Szwajcaria, Austria, Słowacja, Czechy, Polska, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Portugalia) oraz zdobywając szeroką wiedzę na temat działalności sieci dealerskiej.

Grzegorz ma szeroką znajomość rynku motoryzacyjnego w Polsce oraz wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu biznesem. Jestem przekonany, że wykorzysta swoją wiedzę ekspercką oraz umiejętności w zarządzaniu, aby zapewnić dalszy pomyślny rozwój - 2 - Stellantis w Polsce oraz realizację naszego planu strategicznego Dare Forward 2030” – powiedział Bernard Loire, dyrektor 25 europejskich rynków Stellantis. „Chciałbym podziękować Roberto Matteucciemu za jego wkład w utworzenie nowej struktury Stellantis na polskim rynku oraz przewodzenie z sukcesem w bardzo wymagającym czasie wyzwań biznesowych

Najnowsze wydanie