Przejdź do treści
Aktualności

Karton do wysyłki, czyli znaczenie pierwszego wrażenia w e-commerce

Karton do wysyłki w e-commerce jest więcej niż tylko opakowaniem. To narzędzie marketingowe, które buduje wizerunek marki, zwiększa satysfakcję klienta i wpływa na doświadczenie zakupowe. Inwestycja w jakość i design opakowań kartonowych mogą przynieść znaczące korzyści dla każdej firmy e-commerce. W tym artykule podpowiadamy, co należy wziąć pod uwagę, decydując się na zamówienie opakowań personalizowanych, jaka jest dla nich alternatywa i gdzie najlepiej dokonać zakupu dobrej jakości kartonów przeznaczonych dla e-commerce.

Wpływ opakowania na wrażenia klienta

Opakowanie jest pierwszym elementem, z którym klient ma kontakt podczas odbioru przesyłki. W związku z tym, ma duży wpływ na kreowanie wizerunku firmy. Eleganckie i solidne opakowanie nie tylko podnosi postrzeganą wartość produktu, ale również wzmacnia pozytywne skojarzenia z marką. Nawet najwyższej jakości produkt może stracić na atrakcyjności, jeśli zapakowany będzie niestarannie, a co gorsza – bez uwzględnienia odpowiednich materiałów zabezpieczających. Karton powinien być wyprodukowany z tektury wytrzymałej na uszkodzenia, a do tego wykonany z dbałością. Dla firm, którym bardzo zależy na rozpoznawalności marki, dobrą praktyką jest wykorzystywanie do wysyłki personalizowanych opakowań. 

Kartony dla e-commerce kupisz w Grembox.pl.

Personalizacja kartonów do wysyłki – co wziąć pod uwagę?

Personalizowane kartony do wysyłki stanowią część strategii marketingowej w e-commerce. Wyróżnienie się na tle konkurencji zwiększa atrakcyjność marki i przyciąga uwagę klientów. Poniżej zamieszczamy listę elementów, które warto umieszczać na personalizowanych opakowaniach, by wpłynąć na wrażenia klienta:

  • Logo – umieszczenie logo lub logotypu na opakowaniu wpływa na wzmocnienie identyfikacji wizualnej marki.
  • Hasło reklamowe – lub przesłanie marki. Mają odzwierciedlać wartości i misję firmy. Pozwoli to zbudować z klientem więź emocjonalną.
  • Interakcja z klientem – kody QR, informacje o mediach społecznościowych, konkursy: te elementy mają za zadanie zaangażować klienta i zachęcić do dalszego odkrywania marki.
  • Kolory – opakowania mogą być wykonane w kolorach marki lub zawierać tylko drobne elementy, spójne kolorystycznie w koncepcją firmy.
  • Recykling – co raz więcej konsumentów ceni firmy dbające o środowisko. Do wysyłki warto wybierać opakowania z materiałów ekologicznych i umieszczać na nich krótkie informacje o możliwości ich zrecyklingowania.
Personalizacja kartonu i koszty z tym związane

Decydując się na opcję personalizowanych opakowań, należy liczyć się z tym, że jest to opcja droższa od standardowych rozwiązań. Na ostateczny koszt personalizowanego kartonu składają się czynniki takie jak: liczba zamawianych sztuk, wymiar, materiał i konstrukcja opakowania, techniki druku, koszt projektu (jeśli korzystamy z usług zewnętrznych w tym zakresie). Trzeba wziąć pod uwagę, że wiele firm oferujących opcję personalizowanych zamówień, podejmuje się ich realizacji wyłącznie od określonej minimalnej liczby zamawianych sztuk. Przeważnie są to opcje hurtowe, w związku z tym trzeba mieć świadomość, że początkowy koszt personalizowanych opakowań będzie dość wysoki. Mimo tego, personalizacja przynosi długoterminowe korzyści, takie jak zwiększenie rozpoznawalności marki, lojalność klientów i efektywność marketingową. To z kolei przekłada się na wyższe przychody w przyszłości.

Kartony wysokiej jakości i akcesoria opakowaniowe znajdziesz u producenta opakowań Grembox.

Kartony fasonowe – wpływ estetyki opakowania na lojalność klienta

Wykorzystanie kartonów fasonowych w e-commerce stanowi ekonomiczną alternatywę dla droższych opcji personalizacji. Kartony te są estetyczne, a także posiadają zwiększoną odporność na działanie czynników zewnętrznych i uszkodzenia. Kartony fasonowe pozwalają firmom na dostosowanie rozmiaru i kształtu kartonu do konkretnego produktu. Przesyłka prezentuje się dzięki temu profesjonalnie i przemyślanie. Żeby nadać całości elegancji, warto zastosować ekologiczne wypełniacze typu sizzlepak. Sizzlepak wpływa pozytywnie na prezentację produktów, ale również podkreśla zrównoważony charakter działalności firmy. Jeśli zależy nam na wzmocnieniu identyfikacji marki, możemy do środka przesyłki dołączyć krótką notatkę z podziękowaniem za zakup. Wybór kartonów fasonowym łączy funkcjonalność, odpowiedzialność środowiskową i estetykę, a także przyczynia się do wzrostu lojalności klientów i budowania pozytywnego wizerunku marki.

Sprawdź ofertę estetycznie wykonanych kartonów fasonowych od producenta Grembox!

Gdzie można dokonać zamówienia na hurtowe ilości estetycznych kartonów do wysyłki?

Kartony dobrej jakości najlepiej kupić bezpośrednio u producenta. Producenci oferują szeroki wybór opakowań, a dodatkowo mają możliwość realizowania indywidualnych zamówień. Ponadto producent zapewnia konkurencyjne ceny i daje możliwość zrobienia zakupów hurtowych. Przy wyborze dostawcy opakowań kartonowych warto też sprawdzić, czy posiada on programy rabatowe, jakie ma opinie oraz czy terminy realizacji zamówień są wystarczająco szybkie. Dobrej jakości kartony kupisz w sklepie internetowym Grembox.pl.

 

Najnowsze wydanie