Przejdź do treści
Turystyka

Sytuacja w sektorze hotelowym - wpływ epidemii

Branża Hotelowa jest jedną z najbardziej dotkniętych branż przez COVID. Sytuacja powoli się poprawia, przybywa turystów z zagranicy, Polacy chętnie uciekają z domów na weekendy i święta. Tradycyjne spędzanie świąt z rodziną przenosi się do hoteli i restauracji. Branża hotelowa powoli odradza się, ale doskwiera jej brak pracowników, którzy zdążyli już podjąć pracę w innych dziedzinach gospodarki.

1

Nowa rzeczywistość sprawiła, że wymogi i standardy hotelowe w okresie pomiędzy lockdownami zaczęły bardzo szybko się zmieniać by nadążyć za aktualnymi rozporządzeniami. Hotelarze musieli po pierwsze bardzo szybko dopasować do nich swoje obiekty, po drugie zrewidować dotychczasowe założenia budżetowe, jak i sposób ich realizacji. Niestabilny rynek zaowocował decyzjami o ograniczeniu liczby zatrudnionych pracowników i współpracą z zewnętrznymi dostawcami usług.

Potrzeba dopasowania biznesu hotelowego do zmieniającej się rzeczywistości sprawiła, że hotele po pierwsze musiały szybko zbadać ponownie rynek i potrzeby gości, jak również znaleźć sposób na przyciągnięcie ich. W wielu przypadkach okazało się, że mają do czynienia z nową grupą klientów. Polacy, przez obostrzenia, chętnie spędzają wolny czas w kraju, szukając miejsca do wypoczynku, relaksu, rozrywki i atrakcji dla dzieci. Na przykład, dotychczas biznesowy i pełen turystów zagranicznych Kraków, zamienił się w cel weekendowych i świątecznych wypadów rodzinnych Polaków.

1

Pandemia zmieniła też potrzeby podróżujących, a branża musiała odpowiedzieć na nowe oczekiwania gości. Dla hoteli najboleśniejsza zmiana dotyczyła ograniczenia kontaktu z gośćmi. W sferze usług to jakość obsługi zawsze była podstawą poczucia luksusu. Jak więc dać to poczucie gościom, gdy możemy świadczyć usługi tylko w ograniczonym zakresie? To była pierwsza myśl, a zarazem ważne pytanie, jakie na półtora roku przed otwarciem zadawaliśmy sobie z Zarządem Grupy INTER-BUD – która jest wykonawcą i właścicielem Kompleksu Fabryczna City – opowiada Joanna Chwastek-Pluta Dyrektor Generalny otwartego 12go października 2021 Hotelu Mercure Kraków Fabryczna City

Odpowiedź na nasze wątpliwości przyszła sama. Najwyższym standardem pocovidowego świata będzie bezpieczeństwo i wygoda, widziana jako możliwość samoobsługi w hotelu. Duża przestrzeń dzienna w pokoju, w której gość spędza teraz o wiele więcej czasu, wyposażona dodatkowo w aneks kuchenny, niczym nieskrępowana możliwość wyboru wielu usług towarzyszących, zlokalizowanych na miejscu, bez konieczności przemieszczania się, a także dostępność najwyższej jakości produktów. Chodzi tu w szczególności o szeroką i zróżnicowaną ofertę gastronomiczną, oraz wszelkie dodatkowe atrakcje dające możliwość relaksu i aktywnego spędzenia wolnego czasu.

a

Hotel Mercure Kraków Fabryczna City stał się więc odpowiedzią na nowe potrzeby gości. Posiada swojej ofercie 195 przestronnych pokoi i apartamentów o powierzchniach od 24 do 110m2.  49 największych posiada własny aneks kuchenny i strefę wypoczynku, w których zarówno długoterminowy pobyt biznesowy, jak i ten weekendowy z rodziną, staje się jeszcze bardziej atrakcyjny.

Niczym nieskrępowana możliwość wyboru sprawia, że gość podczas rezerwacji sam wybiera jeden z dziewięciu typów pokoi oraz takie usługi towarzyszące, z których chce skorzystać. Goście indywidualnie wybierają albo przestronne pokoje, albo apartamenty z aneksem kuchennym i osobną sypialnią. Mogą zamówić śniadanie lub z niego zrezygnować i skorzystać z pełni wyposażonej kuchni w pokoju.  Ponadto część pokoi ma pełen dostęp do strefy basenowej, saun i groty solnej, a pozostała część do strefy fitness w standardzie premium, które niewątpliwie są największą atrakcją dla chcących zregenerować siły i odpocząć aktywnie w Krakowie.

a
Zróżnicowana strefa gastronomiczna „Gastro Miasto” to 6 oryginalnych restauracji, dostępnych na miejscu: polska, włoska, vege, azjatycka, restauracja z browarem ważonym w lokalu oraz kawiarnia. Wszystkie urządzone w loftowym, fabrycznym stylu, sąsiadują bezpośrednio z hotelem. Adres Fabryczna 13 i koncept kulinarny Gastro Miasto już w pierwszych dniach po otwarciu stał się modnym smakiem Krakowa, z którego goście chętnie korzystają a miejscowi bywają. Goście doceniają nowoczesność kuchni i design wszystkich restauracji, które sprawiają, że jedzenie jest prawdziwą celebracją przy wspólnym stole. Na wiosnę planowane jest otwarcie wspólnego baru dla wszystkich restauracji z ogródkami. Fabryczna 13 to nowe miejsce na mapie Krakowa.

Zarówno Hotel Mercure Krakow Fabryczna City, jak i ogólnodostępna luksusowa strefa basenowa, klub fitness oraz pasaż z sześcioma ekskluzywnymi restauracjami mieszczą się w zrewitalizowanych budynkach zabytkowych po dawnej Państwowej Wytwórni Wódek POLMOS. To miejsce z prawie 100-letnią historią. Niebawem dołączy do nich Muzeum „Fabryka Wódki”, upamiętniające historię tego miejsca. Zostanie wówczas otwarte Centrum Konferencyjne, liczące łącznie prawie 3500 m2 powierzchni, w którym znajdzie się 10 nowocześnie wyposażonych sal.

Budynki zabytkowe stanowią jedynie jedną z części projektu pod nazwą Fabryczna City. Na działce o powierzchni 6,5 hektara znajduje się także najwyższej jakości kompleks biurowy klasy A - Fabryczna Office Park, oraz część mieszkaniowa z usługami w parterze. Autorem konceptu „miasta w mieście” i wykonawcą tego omnifunkcyjnego projektu, jest Grupa INTER-BUD, która jest polską prywatną grupą inwestycyjną i wykonawczą, istniejącą na krakowskim rynku już od ponad trzydziestu lat. Obecnie skupia kilkanaście spółek specjalizujących się w poszczególnych sektorach branży budowlanej i inwestycyjnej. Jest wiodącym i uznanym krakowskim deweloperem na rynku mieszkaniowym, a obecnie również inwestorem i deweloperem w sektorze nieruchomości komercyjnych.

a
Joanna Chwastek-Pluta Dyrektor Generalny

 

 

 

Najnowsze wydanie