Hotele premium coraz popularniejsze
Rozmowa z Michałem Zbąskim, dyrektorem Platinum Palace Wrocław.
Hotele premium są coraz popularniejsze. Skąd tak duża popularność tego rodzaju hoteli?
Myślę, że coraz cenniejszy staje się dla wszystkich czas. Pracujemy dużo, dużo się przemieszczamy, a to wszystko zabiera nam dużo czasu. Hotele klasy premium dają nam gwarancję najlepszego serwisu, który działa szybko i sprawnie… który przewiduje nasze potrzeby i jest na nie przygotowany jeszcze przed naszym pojawieniem się w hotelu. Goście podróżujący biznesowo, w Platinum Palace mogą skorzystać z usług dodatkowych, których nie znajdą w obiektach o niższym standardzie. W dzień pracują, a wieczorem relaksują się w saunie i jacuzzi lub korzystają z hotelowego gabinetu masażu. To też oszczędność czasu. W hotelach klasy premium wszystko powinno być na wyciągnięcie ręki, łatwo dostępne. Personel musi elastycznie podchodzić do potrzeb każdego gościa hotelowego. Tak staramy się działać.
Jak duże zakwaterowanie posiada Państwa hotel dla uczestników konferencji?
Platinum Palace Boutique Hotel & SPA to kameralny obiekt nastawiony na spersonalizowane i ekskluzywne usługi – również konferencyjne. Hotel mieści się w zabytkowej rezydencji rodziny Schoeller, która na przełomie XIX i XX wieku prowadziła swój biznes na terenie Wrocławia. W okresie lat 1948 – 1993 w budynku mieściła się Państwowa Wyższa Szkoła muzyczna. Następnie pałac przeszedł w ręce prywatne i został pieczołowicie odrestaurowany. W hotelu ugościć możemy około stu osób. Do dyspozycji uczestników eventów mamy cztery piękne, unikatowe na skalę całego Wrocławia sale.
Czy może Pan podać przykłady wybranych wydarzeń?
Organizujemy najróżniejsze imprezy: szkolenia, gale, kolacje biznesowe, spotkania świąteczne, wyjazdy integracyjne i spersonalizowane eventy
Jakie pomieszczenia i udogodnienia konferencyjne oferuje Państwa hotel, aby zaspokoić potrzeby organizatorów konferencji?
Tak jak wcześniej wspominałem do dyspozycji mamy cztery w pełni wyposażone sale, których wystrój zapiera dech w piersiach. Nie są to typowe komercyjne przestrzenie, które przychodzą nam na myśl słysząc słowo „konferencja”. Uczestników konferencji zakwaterować możemy w czterdziestu sześciu pokojach. Zauważyliśmy, że nasi Goście coraz częściej zwracają się do nas z pytaniami o organizację spotkań biznesowych w trochę luźniejszej atmosferze. Pytają o to czy po szkoleniu możemy zaproponować im jakąś dodatkową atrakcję czy aktywność. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, w trakcie pandemii przystosowaliśmy jedną z sal do eventów o nieco mniej formalnym charakterze. W sali pojawił się stół bilardowy, skórzane sofy, przyciemnione światło. Idealne warunki do tego aby trochę poluzować krawat i przy kieliszku wina spotkać się z kontrahentami czy współpracownikami. Duże zainteresowanie tego typu spotkaniami uzmysłowiło nam, że usługi konferencyjne to dziś już nie tylko sala konferencyjna, duży stół, rzutnik i kruche ciastka… ale np. coraz bardziej popularne stają się spotkania biznesowe w SPA lub kolacje degustacyjne ze szkoleniem somelierskim. Organizatorzy coraz częściej szukają oryginalnych miejsc i atrakcji, które sprzyjają pozytywnym efektom ich spotkań i zapadają w pamięć uczestnikom.
W nazwie Państwa hotelu pojawia się słowo „Boutique”. Czym według Pan powinny charakteryzować się hotele butikowe?
Hotele butikowe to takie miejsca, w których usługi powinny być uszyte na miarę każdego gościa. Personel powinien wsłuchiwać się w potrzeby każdego klienta i dostosowywać swoje działanie tak aby spełniać jego indywidualne oczekiwania. Suma małych rzeczy takich jak dobór muzyki, najwyższej jakości kawa, zapach czy wystrój wnętrz składa się na unikatowe doświadczenie gościa hotelowego. Oczywiście niezależnie od tego czy hotel jest butikowy czy nie, najważniejszy jest zawsze czynnik ludzki. Gościnność, serdeczność, elastyczność, profesjonalizm to fundamenty, na których trzeba opierać działanie personelu i bez których hotel znajdujący się w najpiękniejszym budynku będzie kiepskim hotelem. Okres pandemii dla całej branży turystycznej był bardzo trudny. Ogromna grupa wykwalifikowanych pracowników zdecydowała się na przebranżowienie. Dobór kadry i odpowiednie jej przeszkolenie to w tym momencie największe wyzwanie dla hotelarzy.
Jakie dodatkowe udogodnienia i atrakcje znajdują się w obrębie hotelu, które mogą zainteresować Państwa gości?
Nasz hotel słynie ze świetnej kuchni i bogatej oferty win. Zwracamy na to szczególną uwagę. Do dyspozycji gości jest przyhotelowy parking ze stacjami do ładowania aut elektrycznych. Naszą zieloną okolicę polecamy eksplorować na rowerach, które bezpłatnie można wypożyczyć w recepcji hotelowej.
Z czego ma Pan największą satysfakcję pracując w Platinum Palace?
Każdy zadowolony gość, każda udana impreza to coś co sprawia mi wielką satysfakcję. Uwielbiam patrzeć na rozwój naszych pracowników, na ich zaangażowanie i na to jak zazębiają się prace każdego z działów.