Ponad 170 uczestników wzięło udział w corocznej Konwencji Dealerów Stellantis Polska
Stellantis Polska zorganizowała coroczną Konwencję Dealerów Stellantis Polska, która odbyła się w Fabryce Wełny w Pabianicach w dniach 22-23 stycznia. W wydarzeniu łącznie udział wzięło ponad 170 dealerów oraz pracowników Stellantis Polska, którzy podczas dwóch dni zapoznali się ze szczegółowymi planami każdej z dziewięciu marek samochodowych grupy: Abarth, Alfa Romeo, DS Automobiles, Citroën, Fiat/Fiat Professional, Jeep, Leapmotor, Opel oraz Peugeot.
Przedstawiono również aktualne informacje dotyczące innych obszarów organizacji, m.in., marki Spoticar (certyfikowanego Programu Sprzedaży Samochodów Używanych), jednostce biznesowej ProOne, zajmującej się sprzedażą samochodów dostawczych, a także rozwoju sieci dealerskiej, sprzedaży flotowej, dystrybucji części oraz oferty finansowej firm Leasys i Stellantis Financial Services.
W Konwencji po raz pierwszy wzięli udział dealerzy marki Leapmotor, która już wkrótce rozpocznie sprzedaż i dostawy na polskim rynku za pośrednictwem wybranych punktów sprzedaży i serwisów sieci Stellantis. Zaoferują oni klientom bezpieczną, zaawansowaną technologicznie i przystępną cenowo mobilność, dzięki w pełni elektrycznym modelom: Leapmotor T03 – montowanym w Polsce kompaktowym, pięciodrzwiowym pojeździe z segmentu A, oferującym przestrzeń wnętrza segmentu B i zasięg 265 km (wg WLTP) oraz Leapmotor C10 – SUV-owi z segmentu D, oferującemu zasięg na poziomie 420 km wg WLTP, najwyższe standardy bezpieczeństwa oraz inteligentne doświadczenie użytkownika i najwyższy poziom komfortu.
Podczas specjalnego premierowego pokazu dla sieci dealerskiej, uczestnicy mieli również okazję zobaczyć po raz pierwszy najnowszy, flagowy model marki DS Automobiles – w pełni elektryczny DS N° 8. Jego wyjątkowe zalety, takie jak zaawansowana łączność, która opiera się na sztucznej inteligencji oraz wbudowany system nagłośnienia focal electra 3D, zaprezentował dyrektor marek Premium – Alfa Romeo i DS, Marek Kisz. Ten w pełni elektryczny SUV Coupé może pochwalić się zasięgiem do 750 km w cyklu mieszanym (według normy WLTP) i ponad 500 km podczas jazdy autostradą. To niesamowita wartość w tej klasie uzyskana dzięki niezwykłemu współczynnikowi oporu aerodynamicznego Cx wynoszącemu 0,24.
Tegoroczna Konwencja Dealerów Stellantis Polska, odbyła się pod hasłem Stronger Together – Silniejsi Razem. W bardzo dobrej, pełnej współpracy atmosferze, przedstawiciele sieci dealerskiej oraz firmy Stellantis w Polsce rozmawiali na temat przyszłości firmy oraz szczegółowych planów na bieżący rok. Była to również okazja do podziękowania Dealerom za ich pracę i wysiłki włożone w realizację zadań w 2024 roku, który zakończył się dla Stellantis w Polsce sprzedażą na poziomie 48 095 samochodów, czyli wzrostem o 2 091 sztuk w porównaniu do 2023 roku (46 004 sztuki). Stellantis był również liderem sprzedaży samochodów dostawczych w Polsce, a 5 modeli marek Stellantis znalazło się w pierwszej dziesiątce segmentu B najpopularniejszych samochodów z napędem w pełni elektrycznym (BEV).
Po raz pierwszy w Konwencji wzięli udział dealerzy w pełni elektrycznej marki Leapmotor, która już wkrótce zadebiutuje na polskim rynku
„Sieć dealerska jest fundamentalna dla naszego biznesu: wszyscy razem jesteśmy Stellantis i tylko poprzez otwarty dialog, w klimacie wzajemnego zaufania, możemy pokonać wyzwania, które nas czekają w tym okresie wielkich przemian w przemyśle motoryzacyjnym.” – podsumował Grzegorz Czarnecki, dyrektor sprzedaży i logistyki Stellantis Polska. „Jestem przekonany, że dzięki dalszemu upraszczaniu i usprawnieniu procesów, wsparciu sieci w obszarze handlowym oraz finansowym, wspólnie osiągniemy cele zakładane na 2025 rok, obejmujące m.in. zwiększenie zarówno udziału w rynku, jak i udziału pojazdów elektrycznych. Naszym wielkim atutem jest gama marek Stellantis, zdolna do oferowania wyjątkowej elastyczności i różnorodności wyboru. Wspólnie w pełni wykorzystamy jej potencjał” – dodał Czarnecki.