Przejdź do treści
Aktualności

Trendy na rynku zdrowia 2024?

Rośnie trend konsumencki, pokazujący, że doceniamy elastyczne i technologicznie dopracowane usługi. – Na rynku usług zdrowotnych sukcesywnie od lat widać, że wygrywają dopasowane do potrzeb pakiety usług, plany leczenia, elastyczność w podejściu, także rośnie potrzeba dbania o siebie dziś, a płacenia za te zabiegi później, co ma już swoją nazwę: Care Now, Pay Later – przekonuje Jakub Czarzasty, którego firma oferująca systemy płatności odroczonych zadebiutowała niedawno na giełdzie w Düsseldorfie.

Badania pokazują, że szczególnie młodzi konsumenci wymagają od brandów i usług znacznie więcej. Oczekują elastyczności, wygody technologicznej, chcą rozumieć wartości, które stoją za daną marką i interesują się wpływem firmy na środowisko.

I tak choćby z raportu „What Business Needs To Know About  The Generation Changing Everything” opublikowanego przez TNM wynika jasno, że w budowaniu lojalności w przypadku młodych konsumentów kluczowe są nie tylko satysfakcjonujący program lojalnościowy, wartości ekologiczne czy jakość oferowanych produktów lub usług, ale także elastyczność.

Technologia to dziś najlepsza droga do serc młodego pokolenia konsumentów, pacjentów, odbiorców korzystających z przeróżnych usług od stomatologii przez dietetykę, medycynę estetyczną po wizyty u weterynarza z psem czy kotem – zwraca uwagę Jakub Czarzasty, CEO LM PAY SA

Trendy 2024

Jeśli coś mogę dostać wygodniej, to po co mam się męczyć? Ten rodzaj filozofii obowiązuje w każdej niemal branży usług. Czy i na ile inaczej jest na rynku usług zdrowotnych?

– Oczywiście zawsze ma znaczenie, czy mogę dostać jakąś usługę taniej oraz czy jest ona nam polecona. Ale widzimy także, że wygrywają pakiety usług, plany leczenia długoterminowego, pokazujące możliwości polepszenia nie tylko zdrowia, ale i samopoczucia w dłuższym rozłożonym w czasie procesie, wraz z opcją ułatwień finansowych. Bo nawet jeśli mamy pieniądze, to nie chcemy ich wydawać i łatwiej nierzadko skorzystać z płatności odroczonych czy w systemach ratalnych – wylicza Czarzasty.

W 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych, co oznacza wzrost o 10,4 proc. Z analiz Statisty wynika także, że co drugi Polak przynajmniej raz skorzystał z nierefundowanej usługi medycznej.

a
Jakub Czarzasty, CEO LM PAY SA

 

Najnowsze wydanie