Przejdź do treści
Aktualności
Motoryzacja

Bridgestone w Wiosce Olimpijskiej

Bridgestone wykorzystuje swoją wiedzę na temat opon i materiałoznawstwa, tworząc system ułatwiający dostęp do autobusów w Wiosce Olimpijskiej i Paraolimpijskiej podczas Igrzysk w Tokio w 2020 r.

Spółka Bridgestone Corporation (Bridgestone), największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy, a także Oficjalny Partner Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich, ogłosiła dzisiaj, że jej rozległa wiedza z zakresu ogumienia i materiałoznawstwa przyczyniała się do stworzenia nowego rozwiązania, które umożliwi łatwiejszy dostęp do transportu autobusowego w wiosce olimpijskiej budowanej z myślą o sportowcach biorących udział w Igrzyskach Olimpijskich i Paraolimpijskich w Tokio w 2020 r.

a

Korzystając z wiedzy w zakresie użytkowych opon autobusowych, Bridgestone współpracuje w Japonii z zespołem organizacyjnym Igrzysk, aby stworzyć nowy projekt krawężnika, który pozwoli autobusom zatrzymywać się bliżej krawędzi jezdni. Krawężnik posiada specjalne nachylenie, które jest lepiej dopasowane do kształtu opony tak, aby ograniczyć zużycie boków i zredukować poziom wibracji. Rozmiar krawężnika można dostosować tak, aby pasował także do standardowych opon i samochodów, wykorzystywanych zwyczajowo w konkretnych miejscach. Nowe rozwiązanie pozwoli znacznie zredukować prześwit pomiędzy wejściem do autobusu a linią krawężnika. Dzięki temu pasażerowie łatwiej i bezpieczniej wsiądą i wysiądą z autobusu, co pomoże szczególnie osobom poruszającym się na wózkach, podróżujących z wózkami dziecięcymi lub pasażerom w podeszłym wieku.

 

a
Nowy system łatwego dostępu do autobusów wprowadzono po raz pierwszy w czerwcu 2019 r. w Okoyamie w Japonii, a aktualnie trwają prace nad wprowadzeniem go w Tokio. Pierwsze instalacje w Tokio będą gotowe w lutym 2020 r. w Wiosce Olimpijskiej i Paraolimpijskiej wybudowanej na Igrzyska w Tokio w 2020 r. Instalacja obejmie prawie 395 metrów krawężnika, którego kształt został dopasowany do szerokiej gamy opon i aut o różnych rozmiarach. Bridgestone ściśle współpracuje z lokalnymi władzami w Tokio i innych miastach, aby określić przyszłe lokalizacje, w których można zainstalować nowe rozwiązanie i w ten sposób przynieść korzyści mieszkańcom całej Japonii po zakończeniu Igrzysk w Tokio w 2020 r.

„Misja służenia społeczeństwu jest fundamentem, na którym powstała spółka Bridgestone. Każdego dnia realizujemy to założenie, wprowadzając  rozwiązania, które ulepszają to, w jaki sposób ludzie przemieszczają się, żyją, pracują i spędzają wolny czas” – powiedział Masaaki Tsuya CEO, Bridgestone Corporation. „W naszym zespole pracują najlepsi światowi specjaliści w zakresie opon, których misją jest sprostać zmieniającym się potrzebom i wyzwaniom dynamicznie rozwijającego się świata. W takich projektach jak ten wykorzystujemy naszą szeroką wiedzę, aby pomóc tworzyć zaawansowane rozwiązania, które przyczynią się do usuwania barier i zwiększania dostępności dla wszystkich – nie tylko w transporcie publicznym.”

Spółka Bridgestone nie wytwarza ani nie sprzedaje produktu, ale była odpowiedzialna za opracowanie pierwotnego projektu oraz proces testowania i weryfikacji, działając we współpracy z Narodowym Uniwersytetem w Jokohamie, Japońskim Towarzystwem ds. planowania transportu oraz Advance Co., Ltd.

Bridgestone to jedyny Globalny Oficjalny Partner Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich z globalną siedzibą w mieście, będącym gospodarzem Igrzysk. Dlatego z dumą dostarcza produkty, usługi, rozwiązania i zaawansowane technologie, które umożliwią czerpanie radości z Igrzysk w Tokio w 2020 r. osobom o różnych stopniach niepełnosprawności. Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie Tokio 2020 to jedna z kliku kluczowych okazji, podczas którym Bridgestone będzie prezentować projekty koncepcyjne nowych, wiodących rozwiązań technologicznych i pokaże, jak zmienia się w przedsiębiorstwo na prawdziwie międzynarodowym poziomie. W najbliższych miesiącach spółka wyda kolejne komunikaty związane ze swoim zaangażowaniem w organizację Igrzysk Tokio 2020 i inne działania. 

Red.

 

Najnowsze wydanie