Polska premiera Volkswagena T-Roca podczas Warsaw Moto Show w Nadarzynie
T-Roc, który jest pierwszym kompaktowym crossoverem Volkswagena po raz pierwszy został zaprezentowany szerokiej publiczności podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie we wrześniu. W miniony weekend samochód zadebiutował w Polsce podczas wystawy Warsaw Moto Show, która odbyła się na terenie Ptak Expo w podwarszawskim Nadarzynie.
T-Roc pokazuje, że crossovery nie muszą ślepo naśladować aut terenowych. T-Roc udanie łączy stylistykę SUV-a z dynamizmem i proporcjami sportowych coupé. Ze sportem łączą go też turbodoładowane silniki o mocy nawet 190 KM i napęd na cztery koła 4MOTION. Taki napęd to skarb zwłaszcza w terenie, ale nie tylko. Nie do przecenienia są też liczne systemy asystujące oferowane do T-Roca. Do wyposażenia seryjnego należą Front Assist, czyli system monitorujący przestrzeń przed autem z funkcją awaryjnego hamowania, w przypadku gdy kierowca nie zauważy przeszkody, a także Lane Assist, czyli asystent utrzymywania pasa ruchu.
T-Roc świetnie wpisuje się w segment kompaktowych SUV-ów dzięki znakomitym proporcjom. Jego wymiary wynoszą odpowiednio 4234 mm długości, 1819 mm szerokości i 1573 mm wysokości, a rozstaw osi mierzy 2590 mm. Oznacza to wystarczającą ilość miejsca do przewiezienia kabinie T-Roc’a pięciu pasażerów. Na przednich fotelach siedzi się tak, jak lubią użytkownicy SUV-ów, czyli wysoko.
Pod względem pojemności bagażnika T-Roc również oferuje jedne z najlepszych parametrów w klasie – jego pojemność liczona do górnej krawędzi oparcia kanapy wynosi 445 l, a po jego złożeniu wzrasta do 1.290 litrów.
Volkswagen opublikował już cenniki T-Roca. Podstawowa wersja wyposażona w turbodoładowany, benzynowy silnik TSI o mocy 115 KM kosztuje 76.490 zł. T-Roc oferuje maksymalny poziom bezpieczeństwa. Wiele innowacyjnych systemów asystujących jest seryjna. W standardzie auto wyposażone jest między innymi w system monitorowania przestrzeni przed samochodem Front Assist (z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz funkcją wykrywania pieszych), asystenta toru jazdy Lane Assist, światła do jazdy dziennej w technologii LED, klimatyzację, czujnik deszczu, system radiowy z 6,5 calowym, kolorowym ekranem dotykowym, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, regulowane elektrycznie i podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne.
Opcjonalnie T-Roc może być wyposażony w najnowszej generacji systemy multimedialne ze szklanymi ekranami o przekątnej 8 cali, czy cyfrowe wskaźniki - Active Info Display nowej generacji (standard dla wersji Premium). Na uwagę zasługują bardzo zaawansowane systemy jak asystent jazdy w korku czy Emergency Assist, który przejmuje kontrolę nad prowadzeniem i bezpiecznie zatrzymuje auto, gdy kierowca np. zasłabnie. Te rozwiązania spotykane były wcześniej w samochodach z wyższych segmentów.
Pod maską T-Roca mogą się znaleźć silniki o mocy od 115 do 190 KM. Oprócz podstawowego 1.0 TSI (moc 85 kW/115 KM) klienci mogą zdecydować się także na benzynowe jednostki napędowe 1.5 TSI o mocy 110 kW/150 KM i 2.0 TSI o mocy 140 kW/190 KM (seryjnie współpracująca z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową i oferowana wyłącznie z napędem na cztery koła 4MOTION) lub wysokoprężny silnik 2.0 TDI osiągający moc 110 kW/150 KM (również seryjnie współpracujący z 7-stopniową skrzynią biegów DSG i dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła 4MOTION).