10 lat rozwoju OpsTalent
Dziesięć lat temu wraz z mężem założyła we Wrocławiu firmę OpsTalent, która w krótkim czasie zaczęła osiągać sukcesy w sektorze outsourcingu, czyli szeroko rozumianych usług zewnętrznych dla firm, między innymi w zakresie wielojęzycznej obsługi klientów oraz software house. Mowa oczywiście o Gabrieli Ziółkowskiej oraz Trevorze Coyne, których firma, pomimo przełomowych wydarzeń na świecie i gwałtownych geopolitycznych przemian, nie zwalnia tempa i stale intensyfikuje swoje działania.
Początki OpsTalent
Blisko 20 lat temu Gabriela Ziółkowska poznała Trevor’a Coyne. Niedługo potem zdecydowali się założyć się rodzinę, a w zasadzie dwie - bowiem drugą stała się ich wspólna firma. Był to 2012 rok - czyli okres zmian trendów na rynku usług związanych z outsourcingiem. Jak się później okazało OpsTalent zaczął sukcesywnie i skutecznie zmieniać przemysł outsourcingowy. Kluczem było oparcie biznesu na solidnych fundamentach - silnym zestawie wartości organizacyjnych i utalentowanych, ciekawych świata ludziach. Jak wspomina Gabriela Ziółkowska same początki nie były jednak wcale takie łatwe. - Zaczynaliśmy z zaledwie sześcioma pracownikami, działając w nieużywanym starym magazynie produkcji bawełny na obrzeżach Wrocławia. Dziś zatrudniamy ponad 500 osób, prowadzimy działalność operacyjną w systemie 24/7/365, oferując usługi IT (software house) i wielojęzyczną oraz wielokanałową obsługę klientów dla ponad 50 firm - opowiada założycielka OpsTalent.
Czym dzisiaj zajmuje się OpsTalent?
- Strukturę usług OpsTalent rozwijają dwa niezależne działy. Pierwszy zajmuje się wielojęzyczną i wielokanałową obsługą klienta - począwszy od powszechnie znanych rozwiązań takich jak: infolinia, contact center, helpdesk, chatboty czy rozwiązania SMS przez zaawansowane systemy posprzedażowe, skończywszy na rozległej analityce danych. W niestandardowy sposób przynosimy oczywistą korzyść - optymalizujemy koszty obsługi użytkownika we wszystkich kanałach, doprowadzając jednocześnie do skokowej poprawy zadowolenia indywidualnych odbiorców naszych klientów. Drugim filarem naszej działalności jest oferta sofware house - zatrudniamy IT deweloperów, którzy pracują w naszym biurze we Wrocławiu, ale ich zadaniami zarządzają klienci docelowi. Nasze zespoły IT są w stanie odpowiedzieć na wszelkie, nawet najtrudniejsze potrzeby klientów. Jako OpsTalent rewolucjonizujemy branżę poprzez połączenie inteligencji, technologii i talentu. Działamy zgodnie z najnowszymi trendami i absolutnie nie boimy się wyzwań - mówi Gabriela Ziółkowska. Firma skupia się na obsłudze średnich i dużych przedsiębiorstw, których odbiorcami są znaczące grupy użytkowników. Współpracuje z międzynarodowymi korporacjami - m.in Nestle, HSBC, BNY Mellon, Revolut czy Ubisoft, ale rozumie też potrzeby innych branż np. e-commerce oraz operatów energii i mediów, a także początkujących startupów, które wspiera na drodze szybkiego wzrostu.
Stabilność w dobie kryzysu
Bieżące wydarzenia geopolityczne, a zwłaszcza rosyjska agresja w Ukrainie, niosą za sobą niespotykane dotąd turbulencje na światowych rynkach. Pamiętać należy również, że za nami kilka bardzo trudnych lat pandemicznych, kiedy to upadło wiele obiecujących i dobrze prosperujących projektów. Świat zmienia się w zawrotnym tempie, ale OpsTalent stale oraz pewnie kroczy po swojej drodze rozwoju i, mimo niepewnych czasów, może pochwalić się wieloma wysokimi wskaźnikami. - Można powiedzieć, że okres pandemii wręcz nam pomógł, bowiem w tym czasie OpsTalent powiększył się aż dwukrotnie! Osiągamy 40% stopy wzrostu przy jednocześnie rekordowo niskiej rotacji personelu nieprzekraczającej 5%. Także wojna na Ukrainie nie zaburzyła nam rozmów z nowymi, potencjalnymi klientami, a wręcz przeciwnie okazało się, że możemy wejść na nieodkryte dla nas jeszcze do końca nowe rynki sprzedaży usług. Dziś znacznie bardziej cieszą mnie jednak liczby związane z kulturą naszej organizacji - ponad 100 warsztatów zrealizowanych dla naszych liderów, 61% kobiet na wyższych stanowiskach kierowniczych, dziesiątki narzędzi wspierających rozwój naszych pracowników i dedykowane programy szkoleniowe dla całej kadry. To, co najważniejsze to fakt, iż mimo szybkiego rozwoju, pozostajemy wierni naszym zasadom - podkreśla Gabriela Ziółkowska.
Nagrody, nagrody, nagrody…
W 2017 roku OpsTalent uzyskał tytuł Pracodawcy Roku - najlepsze miejsce do pracy w Europie, rok później certyfikat lidera Wellbeingu. Był także finalistą konkursu na najlepsze biuro w Polsce, a kilka miesięcy temu otrzymał diament Forbesa. Z kolei w październiku Gabriela Ziółkowska uzyskała wyróżnienie Kobiety biznesu 2022 w kategorii wizjonerka biznesu spośród tak wielu — wspaniałych i przedsiębiorczych liderek biznesu, które zostało przyznane przez Radę Ekspertów Klub Inwestorek Indywidualnych. A pod koniec listopada bardzo dobre wieści napłynęły z Londynu, gdzie OpsTalent wygrał srebro w konkursie European Contact Centre & Customer Service Awards (ECCCSA) w kategorii Best Health & Wellbeing Programme. Warto podkreślić, że jest to pierwsza polska firma w historii, która może pochwalić się takim wyróżnieniem. Na czym tak naprawdę polega fenomen OpsTalent opowiada Gabriela Ziółkowska. - Odpowiedź jest bardzo prosta - obsesyjnie skupiamy się na naszych ludziach, klientach, innowacjach i jakości. Udało nam się stworzyć miejsce pracy, do którego każdy z nas chce wracać - tak urzeczywistniliśmy wizję Wellbeing w OpsTalent, w której fundamentem są ludzie - zarówno nasi partnerzy, jak i pracownicy. Traktujemy ich dokładnie tak, jak chcieliby być traktowani, wspieramy ich dobrostan i doskonale rozumiemy, że różnorodność pracowników to nie tylko puste hasło, ale realna wartość dodana.
Kolejne kroki do rozwoju
OpsTalent to firma bardzo dobrze rozpoznawalna na rynkach światowych. Jak podkreśla założycielka firmy, teraz przyszedł czas na jeszcze silniejsze zacieśnienie relacji z firmami polskimi. - Bez wątpienia chcemy rozwijać się w wymiarze technologicznym, dbając o miano lidera rozwoju i adaptując bezkonkurencyjnie nowoczesne rozwiązania, które będą wpływać na efektywną obsługę klienta. Moją osobistą ambicją jest wykorzystanie zagranicznych doświadczeń na rodzimym rynku - w kolejnych kwartałach chcielibyśmy rozwinąć nasze skrzydła w sercu Europy - w Polsce. Mamy za sobą niezwykle udane projekty realizowane dla branży gamingowej, e-commerce oraz operatów energii i mediów - to także obszary, w których chętnie udowodnimy nasze kompetencje - podsumowuje Gabriela Ziółkowska.