Przejdź do treści
Aktualności

COWORKING - nowy wymiar budowania relacji

Z Karoliną Marszałek rozmawiała Marta Osuch

Co charakteryzuje przestrzeń coworkingową?

Elastyczność, nowoczesne podejście, fantastyczna atmosfera i wsparcie Community Managera, to główne cechy naszej marki. Biuro coworkingowe to oczywiście społeczność, którą angażujemy i zachęcamy do wspólnych spotkań i wymiany doświadczeń. W coworku spotykają się przedstawiciele różnych branż, którzy prowadzą firmy jednoosobowe lub też są freelancerami. W taki sposób często swoją działalność rozpoczynają również start-upy, jest to dla nich świetna alternatywa kiedy posiadają mniejszy budżet i planują rozwój swojej firmy w przyszłości. Biura coworkingowe są elastyczne i klient ma wybór między biurem prywatnym lub miejscem do pracy na open space, jesteśmy dostępni 24/7 więc każdy sam decyduje kiedy i o której będzie pracował.

Biuro coworkingowe to trend, który w Polsce bardzo dynamicznie się rozwija i jest odpowiedzią na potrzeby rynku pracy.

Z jakimi wyzwaniami wiąże się praca w tak różnorodnym środowisku?

W każdym biznesie klient się od siebie różni, najważniejsze to odpowiedzieć na jego indywidualne potrzeby. Nasze biuro oferuje rozwiązania dla biznesów mniejszych oraz dużych korporacji.

Wyzwaniem jest to, aby zapewnić wszystkim odpowiednią obsługę i wparcie w ich codziennych obowiązkach. Zależy nam na tym, by nasi goście czuli się u nas swobodnie i nie musieli się troszczyć o sprawy przyziemne typu zakupy do biura, obsługa recepcji itp. Sama w sobie praca z ludźmi to ogromne wyzwanie i sztuką jest w dzisiejszych czasach prawidłowa komunikacja „face to face”.

Jakie praktyki stosujecie w komunikacji międzykulturowej?

Wszystkich traktujemy tak samo, każdemu należy się szacunek do jego kultury.

Coworking to głównie międzykulturowe środowisko, komunikowanie się w języku angielskim nie stanowi w dzisiejszych czasach problemu. Nie stosujemy szczególnych praktyk, są one zbędne.

Staramy się, aby każdy czuł się u nas dobrze i swobodnie. Stawiamy na wzajemną komunikację, szanujemy obyczaje innych kultur oraz liczymy na wzajemność.

Czy skuteczna komunikacja w przestrzeni coworkingowej jest dla Ciebie wyzwaniem?

Nie stanowi to dla mnie większego wyzwania, obecnie w dobie komunikacji online mamy wiele narzędzi, które ułatwiają skuteczną komunikację z naszymi najemcami. Osobiście stawiam również na kontakt osobisty, zachęcam do spotkań i wypicia wspólnie kawy, to łamie niepotrzebne bariery, które czasami jest ciężko przełamać przez telefon lub maila.

Jak sobie z tym radzisz?

Wykorzystuje dostępne na rynku systemy oraz aplikacje typu „Slack” nasi najemcy bez problemu mogą się z nami skomunikować, jeżeli czegoś potrzebują w danej chwili. Każdy ma z nami kontakt telefoniczny oraz mailowy.

Jak zachować asertywność w pracy gdzie mamy do czynienia z różnorodnością (i pod względem kultury oraz generacji X/Y, Z)?

W kwestii asertywności ważną funkcję pełnią umiejętności interpersonalne, musimy być przygotowani na różne sytuacje. Drugim elementem są zasady oraz regulamin, który precyzuje warunki korzystania z naszej powierzchni, dzięki czemu można ograniczyć ilość nieporozumień.  Ważne, aby w każdej sytuacji znaleźć balans oraz chęć porozumienia, działa to oczywiście obustronnie.

Czy skuteczna komunikacja oparta o relacje i rozmowę w dobie internetu jest wyzwaniem dla Ciebie jako menedżera?

Nie stanowi to dla mnie wyzwania, ponieważ w życiu osobistym, jak i zawodowym pielęgnuje relacje z ludźmi, lubię z nimi rozmawiać i ich słuchać. Nie uważam, że internet utrudnia komunikację w życiu zawodowym, wręcz przeciwnie daje możliwość komunikacji z ludźmi na całym świecie, przez co przełamujemy pewne bariery. Są osoby, które mają problemy w kontakcie z ludźmi, komunikacja online ułatwiam im nawiązywanie relacji z nową osobą.

Nasza koncepcja opiera się na komunikacji oraz dobrej relacji z naszymi najemcami.

Już podczas prowadzenia sprzedaży poznajemy naszego potencjalnego klienta, zapraszamy osoby do biura, aby poznać się osobiście i porozmawiać o potrzebach dotyczących miejsca pracy.

Jakie podejmujesz kroki, by budować Waszą społeczność i integrować ludzi? Wspólne rytuały?

Cyklicznie organizujemy dla naszej społeczności wspólne śniadania oraz wydarzenia okolicznościowe. Każdego znamy osobiście, na co dzień mówimy sobie po imieniu.

Kuchnia jest świetnym miejscem na krótką rozmowę w ciągu dnia. Cyklicznie robimy również ankiety, aby poznać zdanie naszych najemców dotyczące obsługi i jakości naszych usług, dzięki czemu wiemy co możemy usprawnić, aby nasi najemcy byli zadowoleni.

Co jest zaletą pracy w przestrzeni coworkingowej?

Główną zaletą biur coworkingowych jest to, że oferują różnorodność, więc odpowiadają na wiele potrzeb biznesowych. Jesteśmy elastyczni, do tego stopnia, że jesteśmy w stanie zaaranżować biuro na potrzeby naszego klienta. Przestrzeń coworkingowa jest dostępna 24/7, nie ma ograniczeń co do godzin pracy. Na co dzień Community Manager troszczy się o społeczność, organizujemy dla nich wspólne śniadania oraz eventy okolicznościowe. Nasi memberzy mogą korzystać z kawy bez limitów oraz świeżych owoców. Dajemy możliwość uczestniczenia w wydarzeniach otwartych, które są organizowane z partnerami BOBO Coworking.

Karolina Marszałek

Community & Marketing Manager w BOBO Coworking - z firmą związana od czerwca 2018 r. Wcześniej pracowała dla międzynarodowej firmy z branży fitness.

Autorka niezależnych projektów związanych z projektowaniem wnętrz komercyjnych mających na celu wsparcie sprzedaży danej marki.

Od dziesięciu lat zajmuje się marketingiem, tworząc oraz realizując strategie różnych marek. Obecnie pracując w branży nieruchomości komercyjnych, która bardzo dynamicznie się rozwija, może

Najnowsze wydanie