Przejdź do treści
Aktualności
Motoryzacja

Luksus na prądzie: nowe Porsche Taycan 4S 

Wrażenia z jazdy sportowym, elektrycznym sedanem.

Autor: Robert Gołaszewski

Ernest Hemingway napisał kiedyś: „Denerwować się, to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych”. Z taka myślą ruszyłem w podróż na długo wyczekiwany odpoczynek. Nic nie zdenerwuje mnie na trasie. Uśmiechałem się do wszystkich stojących ze mną w korku i przechodzących w pośpiechu przez jezdnię. Dopiero po pewnym czasie uświadomiłem sobie, że uśmiechnięty facet, jadący na wakacje nowym Porsche, może wzbudzać w ludziach różne emocje…

a

DESIGN I WYKOŃCZENIE WNĘTRZA

Pierwsze wrażenie, jakie robi Taycan, to jego elegancka sylwetka. Smukła linia nadwozia i charakterystyczne dla Porsche reflektory LED Matrix są niczym magnes, przyciągający wzrok zarówno przechodniów, jak i innych kierowców.

Nowe reflektory Matrix LED wykorzystują dane dotyczące prędkości, kamery i nawigacji, aby oświetlać drogę w najlepszy możliwy sposób. Obszar świateł drogowych jest podzielony na 11 segmentów, które można oświetlać lub przyciemniać w zależności od sytuacji (znane jako wiązka matrycowa). W ten sposób zapewniają optymalną widoczność przy włączonych światłach drogowych, ale bez oślepiania pojazdów jadących z przodu lub nadjeżdżających z naprzeciwka.

q

Wnętrze auta to prawdziwe dzieło sztuki – najwyższej jakości materiały, perfekcyjne spasowanie i dbałość o każdy detal sprawiają, że każdy moment spędzony za kierownicą jest czystą przyjemnością. Fotele Taycana obite są najwyższej jakości skórą, oferują niezrównany komfort i wsparcie, co jest niezwykle istotne przy dynamicznej jeździe. Centralna konsola z dużym, zakrzywionym ekranem dotykowym to centrum dowodzenia, które obsługuje się bardzo intuicyjnie. Wszystkie elementy są ergonomicznie rozlokowane, a cyfrowe wskaźniki dostosowują się do indywidualnych preferencji kierowcy.

 

3.7s PRZYSPIESZENIE 0 - 100 KM/H Z FUNKCJĄ LAUNCH CONTROL

a

OSIĄGI I TECHNOLOGIA

Pod maską Taycana kryje się najnowsza technologia Porsche.

Dwa silniki elektryczne generują moc, która wciska w fotel, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy. Wersja Turbo S oferuje aż 544 KM, co sprawia, że konkurencja zostaje daleko w tyle. Co jednak ważniejsze, testowany Taycan nie tylko przyspiesza z zawrotną prędkością, ale także oferuje doskonałą dynamikę jazdy dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i zaawansowanemu zawieszeniu.

 SPORTOWE WRAŻENIA Z JAZDY

Zasiadając za kierownicą Porsche Taycan 4S od razu czuć, że mamy do czynienia z maszyną stworzoną do dostarczania emocji. Elektryczny napęd daje dostęp do natychmiastowego momentu obrotowego, co sprawia, że przyspieszenie jest niesamowicie liniowe i niemal bezszelestne. Już od pierwszego naciśnięcia pedału gazu, samochód wciska nas w fotel z siłą, którą trudno opisać słowami. To nie jest zwykłe przyspieszenie – to eksplozja mocy, która dzieje się w mgnieniu oka.

a

PRECYZJA I STABILNOŚĆ

Na krętych drogach Taycan zachwyca precyzją prowadzenia. Porsche za[1]dbało o to, by każdy ruch kierownicy był precyzyjny i przewidywalny. System kierowniczy, wspomagany przez zaawansowaną elektronikę, sprawia, że nawet przy dużych pręd[1]kościach czujemy pełną kontrolę nad samochodem. W zakrętach Taycan trzyma się drogi jak przyklejony, co jest zasługą nisko położonego środka ciężkości oraz idealnie zestrojonego zawieszenia. To auto jest stworzone do szybkiej jazdy po krętych trasach, gdzie każdy zakręt staje się czystą przyjemnością.

DŹWIĘK KTÓRY INSPIRUJE

 Choć Taycan jest samochodem elektrycznym, Porsche nie zapomniało o zmysłach kierowcy. Wersja Turbo S wyposażona jest w system Porsche Electric Sport Sound, który generuje dynamiczny, sportowy dźwięk podczas przyspieszania. Jest to coś więcej niż tylko sztuczny hałas – to subtelnie zmodyfikowany dźwięk, który oddaje charakter samochodu. Dzięki temu, mimo braku tradycyjnego silnika spalinowego, Taycan dostarcza tych samych emocji, które kojarzymy z prawdziwym Porsche.

 

ŁADOWANIE I ZASIĘG

Jednym z największych atutów Taycana jest jego zaawansowany system ładowania. Dzięki technologii 800 V, auto można naładować do 80% w zaledwie 20 minut, co czyni go jednym z najszybciej ładujących się elektryków na rynku. Dodatkowo, Porsche zapewniło szereg opcji ładowania domowego i publicznego, co sprawia, że nawet dalekie podróże są wygodne i bezproblemowe. Zasięg Taycana to około 600 km na jednym ładowaniu, co jest wynikiem imponującym, biorąc pod uwagę jego sportowy charakter. System rekuperacji energii działa znakomicie, pozwalając na odzyskiwanie energii podczas hamowania i zwalniania.

250 km/h PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA

SMACZKI I INNOWACJE

Testowane Porsche Taycan to nie tylko osiągi i luksus, ale także szereg smaczków, które podkreślają jego wyjątkowy charakter. System audio Burmester 3D Surround Sound oferuje niesamowite doznania dźwiękowe, a ambientowe oświetlenie wnętrza tworzy nastrojową atmosferę podczas nocnych podróży. Technologia Porsche Connect umożliwia zarządzanie funkcjami auta z poziomu smartfona, co obejmuje m.in. zdalne sterowanie klimatyzacją, sprawdzanie stanu naładowania baterii czy planowanie tras z uwzględnieniem stacji ładowania.

Porsche Taycan to pojazd, który z impetem wprowadza nas w nową erę motoryzacji, redefiniując dotychczasowe standardy sportowej jazdy. Dzięki zaawansowanej technologii i  elektrycznemu napędowi, Taycan nie tylko dorównuje, ale często przewyższa osiągi tradycyjnych silników spalinowych. Każda sekunda za kierownicą tego samochodu to potwierdzenie, że przyszłość motoryzacji może być pełna emocji, które znamy z najlepszych supersamochodów. Porsche stworzyło model, który nie tylko imponuje pod względem osiągów, ale także dostarcza wrażeń na poziomie, do którego przyzwyczaiła nas ta legendarna marka. Taycan 4S to prawdziwy manifest nowoczesnej inżynierii, który pokazuje, że sportowe DNA Porsche po - zostaje nienaruszone, nawet w erze elektryfikacji.

Dane techniczne:  
Napęd: dwa silniki elektryczne
Pojemność akumulatora brutto: 97,0 kWh
Chwilowe zwiększenie mocy  z Launch Control: do 440 kW/598 KM
Maksymalny moment obrotowy z Launch Control:  710 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h z Launch Control:  3,7 s
Przyspieszenie 0-200 km/h z Launch Control:  12,0 s
Skrzynia biegów:  dwustopniowa przekładnia przy tylnej  osi,  jednostopniowa przekładnia przy przedniej osi
Prędkość maksymalna:  250 km/h
Zużycie energii elektrycznej:  18,6 kWh/100 km (cykl mieszany)
Zasięg:  616 km (cykl mieszany
Cena modelu bazowego:  558 000,00 PLN
Cena łączna (wraz z opcjami):  861 271,00 PLN

 w  

 

 

 

Autor: Robert Gołaszewski

Najnowsze wydanie