Przejdź do treści
Motoryzacja

Suzuki SV-7GX, czyli nowy wymiar crossovera

SV-7GX to nowy model wśród średniej pojemności jednośladów z Hamamatsu. Suzuki, które zaprezentowano podczas targów w Mediolanie, jest wszechstronne jak przystało na dwukołowego „crossovera”, a przy tym ten premierowy jednoślad zachowuje charakter oraz osiągi legendarnego SV650 z silnikiem V-Twin.

SV-7GX, oparty na sprawdzonej platformie, dziedziczy także wiele cech modelu „adventure” V-Strom 650XT. Oferuje wyjątkowy miks sportowej zwinności, smukłą konstrukcję, komfort w prowadzeniu na różnych nawierzchniach oraz zaawansowane systemy wspomagające kierowcę — ten motocykl jest dla każdego, zarówno dla początkujących jak i tych z doświadczeniem. Nowe Suzuki to motocykl-crossover z 17-calowymi kołami i oponami do jazdy szosowej (zapewniają precyzyjne, dynamiczne prowadzenie). Siedzi się na nim w pozycji wyprostowanej, stabilnie. Koncepcja nowego Suzuki czerpie z potrzeb szerokiej grupy użytkowników — od osób wybierających swoją pierwszą maszynę o większej pojemności, po doświadczonych entuzjastów jednośladów poszukujących modelu lżejszego i bardziej zwinnego.

a


Nowe Suzuki napędza silnik V-twin, o pojemności 645 cm³ i kącie rozwarcia cylindrów 90° (moc 54 kW), który jest znany z płynnego, a zarazem dynamicznego oddawania mocy, przyjaznej charakterystyki oraz legendarnej niezawodności. Suzuki dopracowało tę konstrukcję, czego dowodem jest ponad pół miliona sprzedanych motocykli i ich produkcja prowadzona od ponad dwóch dekad.
W nowym SV-7GX udoskonalono silnik, wprowadzając m.in. elektroniczne sterowanie przepustnicami (ride-by-wire), trzy tryby jazdy, system kontroli trakcji oraz standardowo dwukierunkowy quickshifter, co właścicielowi premierowego Suzuki gwarantuje dynamikę zarówno w ruchu miejskim, jak i wygodę na krętych, górskich drogach. Suzuki, które 4 listopada 2025 roku zaprezentowano w Mediolanie, przeszło szereg testów w tunelu aerodynamicznym – dlatego nowy model otrzymał m.in. zestaw owiewek, szybę regulowaną w 3 pozycjach oraz (dostępne w standardzie) osłony 
dłoni, co zwiększa komfort w zmiennych warunkach pogodowych.

a

Przyjazna ergonomia
Nisko zamontowana kanapa (795 mm), kompaktowe rozmiary, położenie
kierownicy oraz fakt, że w środkowej części, tuż za zbiornikiem położony jest airbox sprawia, że nowy motocykl jest stosunkowo wąski. Ułatwia to zajęcie miejsca i stabilne podparcie w razie zatrzymania. Lekka, a zarazem sztywna rama gwarantuje stabilność i wygodę jazdy na różnych nawierzchniach. Z myślą o funkcjonalności i wszechstronności SV-7GX na co dzień motocykl wyposażono w zintegrowany tylny bagażnik, pełne oświetlenie LED oraz kolorowy wyświetlacz TFT, do którego bez problemu można podłączyć smartfon oraz nawigację „zakręt po zakręcie”.  

a

Systemy wspomagające
W nowym SV-7GX silnik współpracuje z nowoczesną elektroniką i licznymi systemami, które wspomagają kierowcę (w tym Suzuki Drive Mode Selector/SDMS - umożliwia wybór jednego z 3 trybów jazdy dopasowanych do warunków na drodze, potrzeb oraz wymagań kierowcy czy dynamiki, Suzuki Traction Control System (STCS) – kontrolę trakcji z różnymi poziomami ustawień, dwukierunkowym quickshifterem umożliwiającym zmianę biegów bez użycia sprzęgła, systemem Low RPM Assist ułatwiającym płynne ruszanie oraz manewrowanie na niskich prędkościach czy elektronicznym sterowaniem przepustnic).


Podwozie i układ hamulcowy   

Lekka, rurowa rama kratownicowa ze stali zapewnia optymalną sztywność, niski środek ciężkości oraz smukłą sylwetkę, co przekłada się na zwinne i przewidywalne prowadzenie. Mocny wahacz rurowy o przekroju owalnym gwarantuje z kolei sztywność skrętną i precyzyjne prowadzenie tylnego koła oraz stabilność przy obciążeniu bagażem lub w jeździe z pasażerem. Widelec teleskopowy o średnicy 41 mm zapewnia responsywne tłumienie i komfort na zróżnicowanych nawierzchniach (skok ). W tylnym zawieszeniu (skok 129 mm) zastosowano jednotłoczkowy amortyzator tylnego zawieszenia, w którym wstępna regulacja napięcia sprężyny ma 7 stopni. W układzie hamulcowym z przodu Suzuki ma podwójne pływające tarcze o średnicy 290 mm z czterotłoczkowymi zaciskami. Z tyłu zaś jest 240-milimetrowa tarcza. Mocne i progresywne hamowanie wspiera oczywiście system ABS. Motocykl otrzymał nowe felgi z lekkich stopów (10 ramienne) z oponami „sportowo-turystycznymi” Pirelli Angel GT II (120/70ZR17 przód; 160/60ZR17 tył) gwarantującymi przyczepność, stabilność w czasie jazdy oraz odpowiednią trwałość.

a

Oświetlenie i wyposażenie
Kompaktowe światła LED typu projektorowego (mijania oraz drogowe) oraz diodowe światła pozycyjne zapewniają doskonałą widoczność oraz nadają nowoczesnego sznytu. 4,2-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT jest doskonale czytelny w każdych warunkach oświetlenia.

Profilowana kierownica z aluminium

W SV-7GX kierownica ma 74 cm i  - w porównaniu do modelu SV650 – jest bliżej kierowcy. Ma większą szerokość niż w poprzedniku, co zapewnia większą dźwignię oraz lepsze wyczucie maszyny podczas jazdy. Kierownica redukuje drgania i zmniejsza zmęczenie na długich trasach. Inżynierowie ds. rozwoju Suzuki skupili się również na testowaniu różnych kątów i stworzenie takiego profilu kierownicy, aby kierowcy różnego wzrostu mogli zachować jak najbardziej naturalną pozycję rąk.  

Regulowana szyba czołowa
Całkowity zakres jej regulacji wynosi 50 mm – szybę można (ręcznie) ustawić w jednym z trzech poziomów, co pozwala zmniejszyć turbulencje na kasku oraz nadmierny nacisk na klatkę piersiową u kierowców różnego wzrostu. Ustawienia szyby umożliwiają precyzyjne dopasowanie i skuteczną ochronę przed wiatrem do sylwetki, rodzaju kasku czy warunków jazdy.

 

Zintegrowane osłony dłoni
Dodatkową ochronę zapewniają osłony dłoni - skutecznie „odpychają” strumień powietrza od ciała kierowcy, chroniąc go przed chłodem czy kurzem. Osłony są montowane standardowo i zostały dopasowane do kształtu przedniej owiewki.  

 

Ergonomiczna kanapa
Jest w nim o centymetr więcej wypełnienia niż w SV650. Starannie ją wyprofilowano, aby zmniejszyć punkty ucisku oraz zmęczenie kości ogonowej. Siedzisko dla pasażera jest o 20 mm grubsze. Ma udoskonalony kształt, szczególnie w dolnej części i ze zwężeniem bocznych osłon co zwiększa wygodę oraz poprawia amortyzację. Dla pasażera oznacza to znacznie wyższy komfort oraz stabilność na długich dystansach. Wysokość siedziska kierowcy na przyjaznym poziomie 795 mm, celowo poniżej 80 cm, umożliwia łatwiejsze opieranie stóp na ziemi i nie wpływa na komfort w trasie.


Zbiornik paliwa
Nowy zbiornik paliwa ma pojemność 17,4 litra (dla porównania w modelu SV zbiornik miał 14,5 l), co zapewnia większy zasięg pomiędzy tankowaniami. Jednocześnie udało się utrzymać zaskakująco smukłą formę dopasowaną do ergonomii.  


Tylny bagażnik
Obszerny, standardowo montowany bagażnik z tworzywa sztucznego sprawia, że SV-7GX jest bardziej wszechstronny, zarówno w kwestii przewozu bagażu, jak i komfortowego podróżowania.

Kolory SV-7GX

Motocykl dostępny jest w trzech starannie dobranych kolorach (Pearl Brilliant White/Metallic Triton Blue (BQJ) - kolory nawiązują do historycznych barw Suzuki w wyścigach, matowy Pearl Matte Greige (Q2A) oraz Glass Sparkle Black (YVB) - ponadczasowa, monochromatyczna czerń).

Specyfikacja techniczna Suzuki SV-7GX


Wymiary:

  • Długość całkowita: 2160 mm
  • Szerokość całkowita: 910 mm
  • Wysokość całkowita: 1295 mm
  • Rozstaw osi: 1445 mm
  • Prześwit: 135 mm
  • Wysokość siedzenia: 795 mm
  • Masa gotowego do jazdy: 211 kg

Silnik:

  • Typ: 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
  • Średnica × skok tłoka: 81 mm × 62,6 mm
  • Pojemność: 645 cm³
  • Stopień sprężania: 11,2:1
  • Układ paliwowy: wtrysk paliwa
  • Rozruch: elektryczny

Napęd:

  • Skrzynia biegów: 6-stopniowa
  • Przełożenie główne: 2.088 (71/34)
  • Przełożenie końcowe: 3.066 (46/15)

Zawieszenie:

  • Przód: teleskopy, sprężyna śrubowa, tłumienie olejowe
  • Tył: typu link, sprężyna śrubowa, tłumienie olejowe, regulacja napięcia sprężyny

`   Geometria:

  • Kąt główki ramy / wyprzedzenie: 25° / 106 mm

    Hamulce:

  • Przód: podwójne tarcze
  • Tył: tarczowe (pojedyncza)

    Opony:

  • Przód: 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowa
  • Tył: 160/60ZR17M/C (69W), bezdętkowa

    Układ zapłonowy:

  • elektroniczny (tranzystorowy)

   
     Pojemności:

  • Zbiornik paliwa: 17,4 l
  • Olej silnikowy: 3,0 l
     

Osiągi:

  • Maksymalna moc: 54 kW przy 8500 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 64 Nm przy 6800 obr./min
  • Zużycie paliwa (WMTC): 23,8 km/l (4,2 l/100 km)
  • Emisja CO₂: 97 g/km

 

Autor: Rafał Jemielita

Galeria

Najnowsze wydanie