BMW serii 4 Cabrio w Polsce
Nowy wzorzec dynamicznej radości z jazdy w Cabrio segmentu premium klasy średniej. Najnowsza generacja czteroosobowego kabrioletu fascynuje sportowo eleganckim designem w aktualnym języku stylistycznym marki, nową koncepcją miękkiego dachu oraz znacznie lepszymi osiągami w porównaniu z poprzednim modelem.
Wyraźniejsze niż kiedykolwiek dotąd w 35-letniej historii kabrioletów BMW w tej klasie pojazdów, odróżnienie od BMW serii 3 Limuzyna pod względem wzornictwa, koncepcji pojazdu i dynamiki jazdy. Wprowadzenie na rynki na całym świecie od marca 2021 r.
Po raz pierwszy w ofercie najmocniejsza wersja BMW M440i xDrive Cabrio (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,4 – 6,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 169 – 159 g/km) wyposażona w 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 275 kW (374 KM). Na początku sprzedaży w ofercie znajdą się również dwa czterocylindrowe silniki benzynowe i jeden czterocylindrowy silnik wysokoprężny, a w 2021 r. dodatkowo dwa rzędowe sześciocylindrowe silniki wysokoprężne.
Indywidualna stylistyka karoserii o dynamicznie smukłych proporcjach i płaskiej sylwetce. Wyrazisty przód łączący w sobie tradycyjny i nowoczesny design. Przyciągająca uwagę pionowa atrapa chłodnicy BMW utrzymana w stylu legendarnych samochodów sportowych tej marki wskazuje na duże zapotrzebowanie napędu na chłodzenie. Ekstremalnie płaskie reflektory w technologii diodowej w wyposażeniu standardowym, opcjonalnie ze światłami laserowymi BMW.
Nowy panelowy miękki dach łączy w sobie zalety chowanego twardego dachu z purystyczną estetyką tekstylnego poszycia, a więc to co najlepsze z obu światów. Kabina nowego BMW serii 4 Cabrio osłonięta jest gładkim, elegancko rozpościerającym się łukiem. Dach jest o 40 procent lżejszy w porównaniu z poprzednim modelem, komfort akustyczny i termiczny znacznie wyższy niż w przypadku konwencjonalnych miękkich dachów. Poszycie oferowane jest standardowo w kolorze czarnym i opcjonalnie w kolorze antracytowym ze srebrnym połyskiem.
Znacznie lepsze właściwości jezdne dzięki wyjątkowo sztywnej strukturze karoserii ze wzmocnionymi progami oraz dodatkowym, charakterystycznym dla kabrioletów usztywnieniom i nowej aluminiowej płycie wzmacniającej. Niższy środek ciężkości pojazdu, równomierny rozkład masy na osie w proporcjach 50:50. Zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne, większy o 28 mm rozstaw kół z przodu i o 18 mm z tyłu niż w poprzednim modelu.
Bardziej spontaniczna reakcja i zoptymalizowana wydajność dzięki technologii mild hybrid w 6-cylindrowym rzędowym silniku benzynowym i wszystkich silnikach wysokoprężnych. Alternator odwracalny 48 V wspomaga silnik spalinowy dodatkową mocą do 8 kW (11 KM). Wszystkie warianty modelowe spełniają wymogi normy spalin Euro 6d.
8-stopniowa skrzynia Steptronic po raz pierwszy w wyposażeniu standardowym wszystkich wariantów. Opcjonalnie 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z funkcją Sprint do szybkich i dynamicznych przyspieszeń. Najmocniejsze warianty silników benzynowych i wysokoprężnych z inteligentnym napędem na wszystkie koła BMW xDrive w standardzie.
Większa zwinność, precyzja i dynamika dzięki specjalnie zmodyfikowanej geometrii, punktów połączenia z karoserią i zestrojeniu zawieszenia. Amortyzatory zależne od skoku z indywidualną regulacją w standardzie. Jeszcze sztywniejszy sportowy układ jezdny M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym w wyposażeniu dodatkowym. Opcjonalnie ponadto: adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, hamulce sportowe M z niebieskimi lub czerwonymi zaciskami, sportowy mechanizm różnicowy M z elektronicznie sterowaną w pełni adaptacyjną szperą w tylnej osi.