Pierwsze skrzypce gra silnik elektryczny - Honda HR-V e:HEV
Honda HR-V e:HEV – wrażenia z jazdy. Autor: Robert Gołaszewski
Ludzie od zawsze mieli potrzebę otaczania się czymś pięknym. Ozdobienie jaskini i sufitu Kaplicy Sykstyńskiej wynikały z podobnej wrażliwości na piękno. Potem przez wieki dzieła sztuki odzwierciedlały lub interpretowały rzeczywistość. Dziś również samochody zachwycają swym kształtem. Czy to samo można powiedzieć o Hondzie HR-V?
Trzecią generację Hondy HR-V na pewno wyróżnia dizajn. Zupełnie odmieniony przód dodaje jej szlachetności. Auto wyróżnia się ciekawie poprowadzoną linią szyb niczym w coupe, nadając sylwetce oryginalny kształt. Dzięki aktualnie modnemu, ściętemu tyłowi oraz charakterystycznej atrapie chłodnicy, auto wygląda bardzo atrakcyjnie. Ten harmonijny dizajn to tylko jedna z zalet Hondy.
Technologie pod maską Hondy HR-V
Nowa Honda oferowana jest teraz wyłącznie z napędem hybrydowym e: HEV, który udało się jeszcze zmniejszyć w stosunku do Hondy Jazz. Jednostka sterująca stale przełącza napęd między elektrycznym, hybrydowym a spalinowym, tak żeby zapewnić jak najlepszą wydajność. Z oferty marki zniknęły silniki turbodoładowane i wolnossące. Wszystkie samochody mają napęd na przednią oś.
Honda HR-V może poruszać się w trzech trybach – elektrycznym, hybrydowym i spalinowym. O tym, który aktualnie będzie przewodził, decyduje komputer ,,obliczający”, jaki rodzaj napędu jest najbardziej wydajny i optymalny.
W trybie hybrydowym silnik spalinowy napędza generator, który wytwarza dodatkową energię elektryczną niezbędną do zasilania silnika elektrycznego napędowego i doładowania akumulatora. W hybrydzie Hondy to silnik elektryczny gra pierwsze skrzypce i w tym trybie to on napędza koła.
Tryb elektryczny zapewnia ciche i jednocześnie bardzo dynamiczne przyspieszenie oraz natychmiastową reakcję na gaz. Energia elektryczna pochodzi wprost z pakietu akumulatorów litowojonowych. W tym trybie hybrydowa Honda porusza się tylko na energii elektrycznej przy wyłączonym silniku spalinowym.
Tryb silnika spalinowego pracuje w optymalnym zakresie prędkości obrotowych, dzięki czemu charakteryzuje się niskim spalaniem. Tryb ten załącza się przy jeździe ze stałą, wysoką prędkością. Gdy poruszasz się ze stałą, wysoką prędkością, załącza się sprzęgło blokujące, które umożliwia bezpośrednie połączenie silnika spalinowego z kołami w sytuacjach, gdy właśnie ten rodzaj napędu jest najbardziej wydajny i optymalny.
Wnętrze - ,,Tu jest jakby luksusowo”
Doskonale znamy ten zabawny cytat z filmu ,,Kogel- mogel”. W porównaniu z poprzednią generacją, nowa Honda broni się nie tylko bogatym wyposażeniem standardowym (m.in. system multimedialny z Android Auto i Apple Car Play, 18-calowe felgi, podgrzewane fotele, automatyczna klimatyzacja, LED-owe reflektory, bezkluczykowy dostęp, przednie i tylne czujniki parkowania,), ale także znacznie bardziej "luksusowym" wizerunkiem. W eleganckim wnętrzu zadbano o ciekawe elementy wyposażenia (m.in. trójramienna sportowa kierownica, wysokiej jakości materiały, obrotowe kółka do nawiewów powietrza), które umilają podróżowanie. Mimo umiarkowanej szerokości nadwozia auto oferuje dużo miejsca wewnątrz i dobrą w tej klasie elastyczność wykorzystania przestrzeni.
Podsumowanie
Dziś od samochodów wymagamy, żeby były ekologiczne, ekonomiczne i w dodatku jak najbardziej multimedialne. Po kilku dniach spędzonych za kierownicą Hondy, muszę przyznać, że to samochód dość ekscytujący, niesamowicie praktyczny, pełen ciekawych innowacyjnych rozwiązań, a przy tym tradycyjnie, po japońsku solidnie wykonany.
HONDA HR-V E:HEV 131 KM E-CVT |
||
Pojemność silnika |
1498 cm³ |
|
Rodzaj paliwa |
Benzyna |
|
Skrzynia biegów |
e-CVT |
|
Moc maksymalna: |
131 KM |
|
Moment maksymalny: |
253 Nm |
|
Pojemność bagażnika: |
335 l |
|
Osiągi: |
||
|
Katalogowo: |
|
Przyspieszenie 0–100 km/h: |
10,7 s |
|
Prędkość maksymalna: |
170 km/h |
- |
Zużycie paliwa (miasto): |
4,1 l/100 km |
|
Zużycie paliwa (trasa): |
4,6 l/100 km |
|
Zużycie paliwa (autostrada): |
7,1 l/100 km |
|
Zużycie paliwa (mieszane): |
5,4 l/100 km |
|
Cena testowanego egzemplarza: 144 400 zł. Model dostępny od 127 900 zł. |