Przejdź do treści
Aktualności
Turystyka

Hotel premium z najładniejszym widokiem we Wrocławiu

Wywiad z Przemysławem Biechowiakiem, dyrektorem hotelu HP Park Plaza we Wrocławiu

Współczesny rynek hotelarski prężnie ewoluuje, odpowiadając na zmieniające się potrzeby i oczekiwania gości. Jednym z wyraźnych trendów jest rosnąca popularność hoteli premium, które stają się pierwszym wyborem nie tylko dla podróżujących indywidualnie, lecz także dla wymagającego segmentu biznesowego. W obliczu coraz większej konkurencji i coraz wyższych standardów, hotele premium doskonale radzą sobie z wyzwaniem dostarczenia niezapomnianych doświadczeń swoim gościom. Przyjrzeliśmy się bliżej temu fenomenowi, zgłębiając powody wzrostu popularności hoteli premium oraz oczekiwania, jakie stawiają przed nimi goście indywidualni i biznesowi.

a
Przemysław Biechowiak, dyrektor hotelu HP Park Plaza we Wrocławiu

Hotele premium są coraz popularniejsze. Skąd tak duża ich popularność?

Hotele premium są coraz bardziej popularne, zarówno wśród gości indywidualnych, jak i biznesowych.

Gość biznesowy, który jest obyty w możliwościach ofertowych bardzo szerokiego wachlarza usług, zarówno hoteli polskich, jak i hoteli z rynków zagranicznych, wie czego chce, ma konkretne oczekiwania i jest już przyzwyczajony do jakości. Tym łatwiej jest nam współpracować z tym segmentem rynku.

Jeżeli proponujemy  wysublimowaną usługę, w ramach oferty konferencyjnej, to nasz klient najczęściej doskonale wie, czy chce zorganizować wystawę, targi, konferencję, spotkanie integracyjne, czy obrady zarządów.

Inne oczekiwania związane w infrastrukturą, wyposażeniem i zaangażowaniem personelu obiektu ma klient, który poszukuje sali do ćwiczeń lub warsztatów z odpowiednim wyposażeniem, a zupełnie inne ten, który chce zorganizować konferencję np. organów samorządowych, czy administracji państwowej.

a

Dlatego myślę, że hotele premium są coraz bardziej popularne, bo znając potrzeby naszych klientów, jesteśmy przygotowani merytorycznie, operacyjnie i personalnie,  jak i infrastrukturalnie do realizacji takich wymagań.

Chciałbym też dotknąć pobytów biznesowych. Jak państwu wiadomo, nasz hotel jest bardzo popularny w tym segmencie. Z jednej strony wpływa na to urokliwa, dogodna, nadodrzańska i centralna w naszym mieście lokalizacja i łatwość dojazdu, ale i pomagają w tym przestronne parkingi i garaż podziemny, z drugiej strony  odpowiednio dopasowana do różnych segmentów gości, zarówno oferta pobytowa – komfort pokoju i pełna infrastruktura, jak i rozbudowana oferta gastronomiczna naszej Restauracji Panorama. Klient podróżujący służbowo może korzystać ze świetnego śniadania oraz zorganizować business lunch, czy przyjęcie oficjalne w restauracji  dla swoich gości.

Myślę, że to jest clou – dlaczego hotele biznesowe są tak popularne.

a

Jak do Was trafiają goście biznesowi?

Z powodzeniem wasza hotelowa Restauracja Panorama Wrocław  mogłaby oddzielnie funkcjonować.

Pozyskiwanie tych gości w ostatnich latach podzieliłbym historycznie na dwa lub nawet trzy okresy, przedpandemiczny, covidu oraz czas po jego zwalczeniu.

Jeżeli chodzi o czasy „pocovidowe”, to oprócz tradycyjnych sposobów pozyskiwania gości, coraz większego znaczenia nabiera aktywność sprzedażowa naszych specjalistów, efektywnie promująca ofertę w bezpośrednich rozmowach z organizatorami z różnych przedsiębiorstw i instytucji, którzy indywidualnie decydują o wyborze partnera hotelowego dla korporacji, którą reprezentują.

Realizujemy też różnorodne działania promocyjne, reklamowe, aktywności w obszarze wydawniczym, jak i w sieci Internet, w tym pozycjonujące nas. Doceniamy też rekomendacje i opinie gości , które są następstwem udanych pobytów. Docieramy do klientów dzięki dobrej opinii na temat naszych usług, które często goście postawiają, a są one też źródłem informacji rynkowych dla kolejnych partnerów, przy wyborze hotelu lub restauracji. Goście z jednej strony bardzo dobrze pamiętają, zarówno  komfort pobytu w pokoju, lobby, spa, czy w siłowni z widokiem na nadodrzańskie piękne krajobrazy, ale też obsługę gastronomiczną.

a

Gdyby Pan się wcielił w rolę dyrektora marketingu firmy, czym Pan by się kierował przy wyborze hotelu?

Jest kilka podstawowych czynników, które powodują, że klient wybiera nasz obiekt.

Po pierwsze bardzo dobra opinia, jest mi zręczniej, że to pan wcześniej na to zwrócił uwagę. Kolejny atut to lokalizacja. Nasz hotel znajduje się w samym centrum miasta, 900 m od Rynku, ma świetny dojazd z każdej strony, bliskość centrum kulturowego, jak i biznesowego Wrocławia. To jest też bardzo malownicze miejsce z widokiem na Ostów Tumski, Katedrę św. Jana Chrzciciela, zabytkowy budynek Uniwersytetu Wrocławskiego oraz z widokiem na kultową Wyspę Słodową. To jest niezwykle ujmujące, że można obradować, a za oknem mieć przepiękne widoki.

Jakie dodatkowe udogodnienia i atrakcje znajdują się w obrębie hotelu, które mogą zainteresować Państwa gości konferencyjnych i organizatorów wydarzeń?

Dotykamy kolejnego kryterium wyboru - dostosowanie infrastrukturalne i poziom świadczonych usług, odpowiadający wymaganiom. Wszystkie nasze sale konferencyjne są klimatyzowane i multimedialne, mają też pełen dostęp do światła dziennego. Jeżeli jest taka potrzeba, zapewniamy elektryczne sterowanie zasłonami, które powoduje możliwość całkowitego zaciemnienia do poziomu blackoutu, co ma często znaczenie przy projekcjach filmowych, czy podobnych przedsięwzięciach.

Czyli, z jednej strony oferowana elastyczność i wysoka jakoś oraz komfort, z drugiej strony świetna lokalizacja oraz infrastruktura, którą możemy zaoferować naszym uczestnikom konferencji, czy eventu. Myślę, że ta elastyczność jest również nie do przecenienia - goście to doceniają. Zdarza się, że zlecają nam bardzo wymagające zadania, ale dzięki doświadczonej kadrze jesteśmy w stanie je zrealizować.

s

Czy może Pan podać przykład najbardziej wymagających wydarzeń, które zrealizowaliście?

Realizujemy eventy o bardzo różnym charakterze – ogranicza nas tylko wyobraźnia. Organizujemy konferencje, spotkania integracyjne, warsztaty, obrady zarządów, spotkania klubowe, sportowe. Bywa, że angażujemy nasze przestrzenie multifunkcyjne na sale ćwiczeń. W czasie Świąt Wielkanocnych sztandarowa sala, HP Rotunda została przekształcona dla klienta z sektora sakralnego na miejsce spotkań religijnych. Inny przykład, to chociażby w dniu dzisiejszym, równocześnie realizujemy dla dużego przedsiębiorstwa konwent dyrektorów, potem odbędzie się koncert z muzyką na żywo, w drugiej części obiektu dla sektora edukacyjnego organizujemy konferencję, która również będzie się kończyła uroczystą kolacją przy muzyce. Każda z tych imprez wymaga odpowiedniego doświadczenia personelu, infrastruktury i gastronomii najwyższych lotów.

Przytoczę jeszcze jedno wydarzenie. Rok temu otwieraliśmy nową multifunkcyjną salę imprezą z międzynarodowymi warsztatami, której współorganizatorem była Organizacja Turystyki Otwartej oraz czasopismo związane z rynkiem turystycznym. Impreza skupiła gości z wielu zróżnicowanych krajów świata. Wymagania kulturowe, czy oczekiwania związane z obsługą były bardzo różne, być może dlatego to wydarzenie dobrze zapamiętałem. Uczestnicy dziękując      za jego organizację, docenili naszą umiejętność indywidualnego ich traktowania, mimo masowej skali wydarzenia.

Koniec I cz. wywiadu.

Najnowsze wydanie