Przejdź do treści
Aktualności
Motoryzacja

Najprzyjemniejsza hybryda w swojej klasie

Wrażenia z jazdy Seatem Leonem Sportstourer E-Hybrid 204 KM, najmocniejszą hybrydą w segmencie C.

Poczucie bezpieczeństwa w związku jest jednym z elementów, bez którego rozwijanie relacji jest jak budowanie domu na piasku. To podstawa prawdziwej bliskości i doświadczania spokoju.

Co to ma wspólnego z samochodem? Dla kogoś kto lubi mieć wszystko „na miejscu” Seat Leon może okazać się bardzo przyjemną przestrzenią. Wrażenie „porządku”  w życiu daje poczucie bezpieczeństwa, co w przypadku samochodu jest szczególnie ważne. Jego dobre parametry techniczne, w tym imponująca dynamika, są  równie przekonujące jak komfort z jakim spotkasz się podczas jazdy. Urzekająca przestrzeń wewnątrz samochodu komponuje się ze zgrabnym kształtem.

a

Dynamiczny silnik – 204 KM

Napęd hybrydowy: 1.4 TSI e-Hybrid (204 KM, 350 Nm) z 6-biegową przekładnią DSG, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 (7,7) s, prędkość maksymalna: 220 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,1-1,2 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 60 km.

Seat Leon Sportstourer - wymiary, pojemność bagażnika

Samochód mierzy 464,2 cm długości, 199,1 cm szerokości (z lusterkami) i 144,8 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 268,6 cm. Hybrydy mają zwykle płytsze bagażniki ze względu na konieczność umieszczenia baterii, pomimo to bagażnik jest dość długi i pakowny.

Bazowa pojemność bagażnika wynosi 620 litrów, po złożeniu foteli, maksymalnie można ją powiększyć do 1600 l. To więcej niż bezpośredni konkurenci czyli od Kia Ceed kombi czy Renault Megane.

a

Moc energii, koszty podróży

Nowy SEAT Leon e-HYBRID to więcej niż standardowy samochód hybrydowy. Jak większość hybryd odzyskuje energię podczas hamowania ale wyposażony jest także w system plug-in. Oznacza to, że samochód w pierwszej kolejności korzysta jedynie z silnika elektrycznego, a silnik benzynowy używany jest tylko aby dostarczyć niezbędnej, dodatkowej mocy.

Jeżeli mamy łatwo dostępną ładowarkę albo garaż,  żeby  ładować auto, to warto poważnie rozważyć zakup hybrydowego Leona. Koszty poruszania się autem są trzy razy mniejsze w porównaniu do trybu hybrydowego czy do aut benzynowych. Dla porównania, za 100 km, jeżeli ładujemy samochód z gniazdka, zapłacimy około 14 zł w trybie elektrycznym (ten model może jeździć wyłącznie w trybie elektrycznym i przejechać 60 kilometrów) natomiast w trybie hybrydowym zapłacimy około 36 zł.

a

Sportowy charakter, elegancja i prostota w DNA

Projektanci w czasie prac nad sylwetką samochodu postarali się jak najbardziej wzmocnić jego ekspresję. W porównaniu z poprzednią wersją Leona wydłużyli i obniżyli linię maski, nadali jej też bardziej zdecydowany charakter. Wyrazistość zwiększają także pełne temperamentu reflektory LED. Natomiast trójwymiarowe połączenie pomiędzy przednimi światłami a grillem jest odważne i kojarzy się z siłą.

Wnętrze pełne innowacyjnych rozwiązań

Wnętrze nowego Leona oparto na innowacjach. Kokpit został zaprojektowany przy zachowaniu wszystkich zasad ergonomii, co zwiększa komfort i bezpieczeństwo. Z kolei elegancka, szeroka deska rozdzielcza nadaje wnętrzu subtelny i przyjemny wygląd. To fuzja funkcjonalności, minimalizmu i elegancji.

a

Skórzana, wielofunkcyjna, sportowa, podgrzewana kierownica umożliwia sterowanie dźwiękiem, nawigacją oraz kontrolowanie asystentów jazdy. Wszystko to zrobimy  bez odrywania rąk od kierownicy.

Oryginalne oświetlenie w technologii LED

Na szczególną uwagę  zasługuje oświetlenie zasługuje LED. Zaawansowana technologia w połączeniu ze śmiałym projektem zapewniają najwyższą skuteczność i sprawiają, że Leona nie da się pomylić z żadnym innym autem, nawet z dużej odległości. Reflektory w technologii Full LED poprawiają widoczność, a tylne światła rozciągnięte przez całą szerokość samochodu nie tylko zwiększają walory estetyczne, lecz czynią samochód łatwo zauważalnym dla innych kierowców.

 

Wewnątrz technologia LED tworzy bardzo nastrojową atmosferę. Łuk światła okala całą deskę rozdzielczą, co daje nie tylko daje spektakularny efekt, lecz pełni także szereg innych funkcji jako część systemu monitorowania martwego pola z opcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. W pojazdach z opcją pełnego oświetlenia LED na lusterkach umieszczono światła powitalne, które podczas otwierania samochodu wyświetlają słowo „Hola!” na powierzchni pod drzwiami.

Podsumowanie

Po kilku tygodniach spędzonych za kierownicą Seata Leona Sportstourer (czyli kombi) w wersji E-Hybrid mam wrażenie, że to najprzyjemniejsza hybryda w swojej klasie. W przeciwieństwie do zwykłych samochodów elektrycznych i hybrydowych, e-HYBRID zwiększa całkowity zasięg dzięki zróżnicowanym opcjom ładowania. Auto wygląda i prowadzi się bardzo dobrze. Napęd hybrydowy 1.4 e-Hybrid jest sprawny i jak się okazało może być oszczędny, oferuje również akceptowalny zasięg elektryczny.

Autorzy: KA / RG

 

Najnowsze wydanie